Studiu Reveal Marketing Research: Bucătăria tradiţională internatională și intenția de consum
Un nou studiu realizat de compania de cercetare de piață Reveal Marketing Research, arată că, printre preferințele culinare ale românilor se numără și bucătăriile internaționale (chinezeasca, greceasca, thailandeza, etc.) 12% la nivel național declarând ca sunt interesați să le incerce în viitorul apropiat.
Studiul, realizat pe un eșantion de peste 1000 de persoane, a pornit din dorința de a analiza obiceiurile de consum ale românilor. Deschiderea către bucătăria internațională este mai ales în rândul bărbaţilor (13%), cu vârste cuprinse între 25 şi 34 de ani, care au venituri medii.
”Cu poftă de noutate, am pornit la drum cu un nou studiu de piață. Rezultatele arată că, românii manifestă un interes pentru preparatele ce fac parte din bucătăria internațională. Românii par să asocieze gustul internațional cu vacanțele petrecute pe alte meleaguri iar interesul să aibă legătură cu faptul că nu au mai putut călători ca odinioară” declară Marius Luican, CEO Reveal Marketing Research.
Alte categorii de alimente pe care românii intenționează să le consume în viitorul apropiat, fructele de mare (14%), alături de fructele exotice (7%) fac parte cel mai frecvent din răspunsurile bărbaților, în timp ce femeile își manifestă interesul față de alimente din categoria legumelor exotice (sparanghel, brocoli, etc.).
Nelipsite din intenția de consum sunt și produsele vegane, branzeturile speciale – 4%, băuturile alcoolice deosebite (3%), sushi și caviar (2%) dar și carnea mai diferita (crocodil, rechin, etc.) – 1%.
***
Despre Reveal Marketing Research
Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiză în peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede că cercetarea de piață reprezintă baza deciziilor corecte și a poziționării brandurilor. Soluțiile calitative și cantitative ajută de 12 ani companii din România și Europa.
Metodologie: 1014 interviuri CAWI (colectare online), eșantion reprezentativ la nivel național urban+rural, 18+, online users. Perioada de colectare a datelor este 11.11 – 15.11.2021.