Ce anume cauți?

Revealing
customer
truths.

Explorează numeroasele domenii în care putem
contribui la reușita organizației tale, prin facilitarea
unei înțelegeri mai profunde a oamenilor.

Studii
consumator

  • U&A: Utilizare şi Atitudini
  • Segmentare şi Profilare
  • NPS şi Satisfacţie
  • CDJ: etapele deciziei
    de cumpărare
află mai mult

Studii
de brand

  • Imagine şi Poziţionare de Brand
  • Evaluare şi Testare de Concept
  • Loialitate faţă de brand
află mai mult

Studii
de testare

  • Studii de design de produs
  • Dezvoltare și testare de concept
  • Evaluarea și testarea gustului
  • Studii de stabilire a prețului
află mai mult

Studii
de publicitate

  • Consumer insight
  • Măsurare impact programe de
    comunicare – studii pre-post
    campanie
  • Testare reclamă / campanie
    / concept
află mai mult

“A lot of time, people don’t know what they want
until you show it to them.”

STEVE JOBS

studii consumator

La ce folosește
un studiu de tipul acesta?

Structura si design-ul studiului sunt menite să măsoare punctele forte și punctele slabe ale brandurilor angrnate în competiție, nivelurile de utilizare, distribuția acestora pe piață și să faciliteze realizarea unui profil real atât al clienților tăi, cât și al clienților competiției.

Studiile de utilizare și atitudini sunt un instrument vital prin intermediul căruia îți elaborezi planul de vânzări la nivel optim.

Întrebări de marketing
de referință:

  1. Care sunt factorii determinanți care stau la baza alegerii produselor?
  2. Ce elemente contribuie la creșterea nivelului vânzărilor?
  3. Ce simt consumatorii în legătură cu produsele?
  4. Care este modul de utilizare al produsului?

 

Românii AZI

Pentru studiile Utilizare și Atitudini – Romanii AZI te ajută să înțelegi modul în care anumite caracteristici devin mai importante pentru segmentul tău în contextual curent.

La ce folosește
un studiu de tipul acesta?

Studiile de segmentare stabilesc similitudinile și elementele distincte în cadrul grupurilor țintă și reperează motivele pe care le au consumatorii atunci când achiziționează un anumit brand. Segmentele astfel stabilite includ cumpărători care au foarte multe elemente comune între ei, dar care sunt, în același timp, extrem de diferiți de cei din celelalte segmente.

Selectarea si profilarea segmentelor țintă sunt făcute într-o manieră care să îi ajute pe clienții noștri să înțeleagă care este modalitatea cea mai optima în care să își promoveze produsul.

Întrebări de marketing
de referință:

  1. Care sunt segmentele de piață?
  2. Care este dimensiunea fiecărui segment?
  3. Care sunt elementele caracteristice consumatorilor fiecărui segment în parte?
  4. Care dintre segmente se pliază pe gama de produse pe care o oferă compania mea?
  5. Care dintre segmente este cel mai profitabil?
  6. Care este segmentul țintă căruia ar trebui să mă adresez

 

La ce folosește
un studiu de tipul acesta?

Pe lista obiectivelor principale ale fiecărei companii se regăsește, fără excepție, încercarea de a menține un grad cât mai înalt de satisfacție al clienților. Atunci când clientul este mulțumit de serviciile și produsele oferite de către compania ta, acesta devine mai loial iar vânzările companiei tale cresc.

Analiștii noștri îți stau la dispoziție pentru a te ajuta să măsori cu acuratețe și să îmbunătățești nivelul de satisfacție al clienților tăi. Modelele practicate de noi sunt similare modelelor VOICE și Savitz Customer Retention și metodele pe care ți le recomandăm te ajuta să obții o loialitate crescută, indicându-ți caracteristicile pe care trebuie să le modifici cu scopul de a obține această loialitate.

Întrebări de marketing
de referință:

  1. Care este dimensiunea fiecărui segment?
  2. Care sunt elementele caracteristice consumatorilor fiecărui
    segment în parte?
  3. Care dintre segmente se pliază pe gama de produse pe care o oferă
    compania mea?
  4. Care dintre segmente este cel mai profitabil?
  5. Care este segmentul țintă căruia ar trebui să mă adresez?

 

La ce folosește
un studiu de tipul acesta?

Este înțelept și important să analizezi și interesele clienților tăi și, pe baza acestora, să îi ghidezi în călătoria de achiziție.

Acest proces atinge performanțe optime atunci când cunoști cu exactitate fiecare motivație din spatele procesului de achiziție și când elaborezi un Consumer Decision Journey (stabilești Etapele Deciziei de Cumpărare).

Întrebări de marketing
de referință:

  1. Ce pași parcurge cumpărătorul atunci când achiziționează un produs
    dintr-o anumită categorie?
  2. Care sunt mediile din care se informează și care sunt principalii
    “influenceri”?
  3. Ce elemente si momente specifice sunt incluse în etapa de achiziție
    în care consumatorii interacționează cu brandul și în ce mod le poți
    identifica?
  4. Ce obstacole și motivații sunt incluse și specifice fiecărei faze
    de achiziție?

La ce folosește
un studiu de tipul acesta?

Clientul misterios este un instrument de studiu utilizat pentru a măsura calitatea serviciilor din retail sau pentru a pune la dispoziție informații și detalii specifice referitor la produse și servicii.

Cumpărătorii misterioși deghizați în clienți obișnuiți au anumite sarcini bine stabilite – cum ar fi achiziționarea unui anumit produs, adresarea anumitor întrebări, depunerea de plângeri sau adoptarea unui anumit comportament – urmând apoi să ofere rapoarte detaliate referitor la experiențele avute.

Întrebări de marketing
de referință:

  1. Ce atitudine și comportament adoptă angajatul față de client?
  2. Se ridică angajații la înălțimea standardelor impuse de către brandul
    pe care îl reprezintă?
  3. Este conduita aceastora conformă cu comportamentul general
    promovat în cadrul companiei?
  4. Locația/serviciile/angajații sunt conform nivelului de calitate și
    imagine pe care dorește compania să le afișeze?
  5. Care este nivelul de profesionalism observat în rândul angajaților
    dumneavoastră?

“A brand is no longer what we tell the consumer it is
- it is what consumers tell each other it is.”

SCOT COOK

studii
de brand

La ce folosește
un studiu de tipul acesta?

Percepția pe care o au clienții tăi despre produsul sau compania ta este fundamentală pentru succesul tău. Studiile de imagine și poziționare sunt concepute pentru a te ajuta să descoperi și să înțelegi percepțiile legate de produsul sau de brandul tău. Asffel, rezultatele te ajută să faci ajustări și modificări în cadrul planurilor tale de marketing.

Afli despre cum te percep consumatorii și care sunt mesajele pe care ar trebui să le transmiți referitor la produsul tău. Știi cum să comunici corect către target și să crești engangementul în rândul consumatorilor. Cunoști vulnerabilitătile competitorilor și atragi, astfel, noi clienți.

Întrebări de marketing
de referință:

  1. Care sunt punctele forte și punctele slabe are brandului meu?
    Dar ale competiției?
  2. Care este percepția consumatorilor referitor la brandul meu?
    Cum se diferențiază de competiție?
  3. Ce imagine proiectez în fața consumatorilor mei?
    Cum mă văd clienții competiției?
  4. Care sunt avantajele cheie ale brandului meu? Dar ale competiției?
  5. Promovez pachetul potrivit de beneficii pentru oamenii potriviți?
  6. Dacă recurg la promovarea altor beneficii îmi pot targeta produsul și către alte piețe?
  7. Este coerent mixul de marketing pe care îl utilizez?

La ce folosește
un studiu de tipul acesta?

Testarea de concept constituie un instrument extrem de eficient cu ajutorul căruia pot fi evaluate noi idei de produse dintr-un stadiu foarte incipient, aflând astfel părerea consumatorului înainte de a demara costurile de producție. Costurile aferente fabricării unui un produs nou, mai ales în cazul prototipurilor, pot fi extrem de ridicate.

De aceea, primul pas pe care ar trebui să îl facă o companie, înainte să demareze cheltuielile, este testarea conceptului de către cumpărători pentru a înțelege potențialul acestuia și a descoperi astfel dacă sunt necesare eventuale modificări de design.

Întrebări de marketing
de referință:

  1. Este viabil conceptul meu?
  2. Cum să optimizez și ce îmbunătățiri ar trebui să fac înainte de
    a demara producția?
  3. Ce produse prezintă cel mai mare potențial?
  4. Care sunt cele mai importante beneficii ale produsului meu?

 

La ce folosește
un studiu de tipul acesta?

Unul dintre elementele cele mai importante ale unei companii solide este fără dar și poate numele brandului. Acest tip de studiu măsoară valoarea unei mărci.

Studiul de tip brand equity este de un real ajutor atunci cand îți construiești brandul; sau, în cazul în care este deja un brand puternic, cercetarea îți poate spune cum poți folosi la potențialul său maxim, astfel încât să generezi creșteri semnificative ale profitului sau să creezi noi produse prin intermediul oportunităților date de o extensie de linie.

Întrebări de marketing
de referință:

  1. Cât de puternic este brandul meu?
  2. Pot să îmi folosesc brandul pentru a introduce noi piețe de produs?
  3. Pot să îmi folosesc brandul pentru a introduce noi extensii
    de produs?
  4. Va atrage numele brandului meu clienți și pe alte piețe?

 

“Don’t find customers for your products,
find products for your customers.”

Seth Godin

studii
de testare

La ce folosește
un studiu de tipul acesta?

Elementele de design și optimizare a produsului sunt extrem de importante, întrucât contribuie la determinarea impactului pe care atributele produsului îl au în cota de piață. Introducerea unui număr prea mare de atribute sau beneficii ale produsului poate genera creșterea numărului de costuri, în timp ce lipsa unei proporții adecvate de atribute poate avea drept consecință un nivel scăzut de vânzări.

Determinarea impactului fiecăruia dintre atributele produsului tău în cota de piață poate fi realizată cu ajutorul analizelor conjoint și deviațiilor de la valorile așteptate. Pe lângă aceasta, putem determina pentru tine care este cea mai bună combinație de beneficii și atribute în scopul optimizării nivelului de vânzări.

Întrebări de marketing
de referință:

  1. Care este numărul optim de beneficii pe care ar trebui să îl prezinte
    produsul meu?
  2. Care este combinația de atribute care ar contribui la creșterea cotei
    de piață?
  3. Care sunt beneficiile care ar trebui să fie incluse sau adăugate
    produsului meu?
  4. Se poate ajunge la reducerea cheltuielilor în urma renunțării la
    anumite atribute?

 

La ce folosește
un studiu de tipul acesta?

Scopul principal al utilizării studiilor de dezvoltare concept este dezvoltarea de noi produse sau modificarea produselor deja existente pe piață. În urma utilizării unor idei bazate pe feedback-ul consumatorilor obținem cel mai productiv mod de a dezvolta sau modifica produse.

Materializarea acestui tip de studiu se face, de regulă, sub forma sesiunilor de focus grup în cadrul cărora care are loc procesul de brainstorming împreună cu clienții.

Întrebări de marketing
de referință:

  1. Care sunt nevoile de pe piață care nu sunt încă acoperite?
  2. Mai sunt și alte idei de produse care se pliază categoriei mele? Care sunt acestea?
  3. Ce modalități de îmbunătățire a produsului meu pot folosi?
  4. Care sunt nevoile de piață pe care le acoperă produsul meu?
  5. Care mai pot fi alte utilizări ale produsului meu?
  6. Ce alte nevoi ar putea fi acoperite de un nou produs?

La ce folosește
un studiu de tipul acesta?

Este un lucrul cert faptul că dacă produsul tău nu are un gust bun, cu siguranță nu va avea nici succesul scontat. Acesta este motivul pentru care testarea gustului ca studiu propriu-zis de marketing constituie o formă populară de cercetare (atât formal, cât și informal).

Atunci când vorbim de gust, nimic nu poate oferi un feedback mai exact decât un sondaj sau focus grup “în momentul degustării”. În cadrul unui astfel de studiu pe moment, operatorul de interviu sau moderatorul poate să obțină de la respondent un feedback imediat referitor la preferințele acestuia în materie de gust, la ce nu îi place și care sunt îmbunătățirile pe care le-ar aduce produsului.

Elaborarea unui proiect de cercetare de piață formal în jurul produsului respectiv pune la dispoziție acuratețe și profunzime până la cel mai mic detaliu în asistarea dezvoltării produsului.

Întrebări de marketing
de referință:

  1. Ce anume le place la produsul testat?
  2. Ce le displace la produsul testat?
  3. Care sunt trăsăturile caracteristice enumerate referitor la produsul
    testat în termeni de aspect, culoare, textură și miros?
  4. În ce măsură este pe placul lor/nu este pe placul lor produsul pe
    care l-au gustat?
  5. Care este probabilitatea achiziționării produsului gustat?

 

La ce folosește
un studiu de tipul acesta?

Scopul utilizării studiilor de stabilire a prețului este acela de a răspunde la o întrebare simplă: percepi un preț corect pe piață? n număr mare de companii nu cer un preț mai mare cu scopul de a-și maximiza veniturile sau profitul. În consecință, acestea lasă banii pe masă sau pierd din profit cu fiecare tranzacție.

Ambele erori sunt extrem de importante pentru că influențează în mod direct punctul cel mai vulnerabil. Poți evita aceste erori apelând la analiștii nostri care îți pot oferi instrumentele necesare prin care să determine cea mai eficientă strategie de preț pentru produsul pe care vrei să îl scoți pe piață. Vei ști astfel sigur dacă e loc pentru a crește prețul, fără să sacrifici nimic din cota de piață.

Întrebări de marketing
de referință:

  1. Care este raportul preț/volum pentru produsul meu?
  2. La ce nivel pot maximiza veniturile?
  3. Este realist și îmi permit să cresc prețul?
  4. Care este prețul optim pentru maximizarea profitului?
  5. Creșterea prețului va veni cu prețul sacrificării cotei de piață?

 

“Good advertising is
a dialog with people..”

Seth Godin

studii
de publicitate

La ce folosește
un studiu de tipul acesta?

Analiza comportamentelor umane te ajută să înţelegi cu adevarăt ce îşi doresc şi de ce au nevoie consumatorii tăi si, cel mai important, de ce se simt așa. Acestea generează insight-uri pe baza cărora poţi construi reclame şi campanii de comunicare.

Întrebări de marketing
de referință:

  1. Care sunt acţiunile de marketing care ar genera engangement în rândul targetului meu?
  2. Cum pot să adresez mai bine nevoile clienţilor prin acţiunile de
    comunicare ale brandului?
  3. Cum pot să personalizez o campanie generală către un anumit segment de consumatori?

 

La ce folosește
un studiu de tipul acesta?

Studiile pre-post te ajută să vezi clar impactul unei reclame în termeni de creştere a notorietăţii, schimbare a percepţiei vis-à-vis de brand, memorabilitate dar şi modificarea comportamentelor de achiziţie.

Întrebări de marketing
de referință:

  1. Cum este perceput brandul înainte de campanie? Ce s-a schimbat după campanie?
  2. Ce îşi amintesc despre reclama ta?
  3. Câţi știau brandul înainte? Caţi au aflat de el datorită reclamei?

 

La ce folosește
un studiu de tipul acesta?

Studiile de testare validează / invalidează concepte de comunicare și identifică modalitățile de îmbunătăţire a reclamelor astfel încât tu vei putea lua decizii avizate, documentate.

Întrebări de marketing
de referință:

  1. Reclama este potrivită pentru targetul meu, simt că li se adresează?
  2. Înţeleg consumatorii mesajul? Cum îl decodifică?
  3. Ce le place / nu le place şi de ce?
  4. Care sunt emoţiile şi stările asociate?

 

Clienții noștri