Studiu Reveal Marketing Research: Anul acesta, 24 ianuarie vine la pachet cu o minivacanță de 4 zile pentru 45% dintre angajații români
24 ianuarie, dată ce marchează evenimentul istoric cunoscut și sub denumirile de Unirea Principatelor Române sau Mica Unire, sub conducerea lui Alexandru Ioan Cuza este și prima sărbătoare națională a românilor din noul an. Cum anul acesta sărbătoarea pică într-o zi de marți, Reveal Marketing Research a desfășurat un studiu reprezentativ la nivel național pentru a afla care sunt planurile și activitățile preferate de români în această zi liberă.
Cum se organizează românii în preajma sărbătorii legale a Unirii Principatelor Române
Conform rezultatelor studiului, 82% dintre români cunosc însemnătatea zilei de 24 Ianuarie, asociind-o cu Unirea Principatelor Române, în timp ce 11% confundă această sărbătoare legală cu Marea Unire de la la Alba Iulia.
Aruncând o privire la planurile românilor pentru acest final de lună, 45% dintre cei angajați declară că vor avea punte între weekend și ziua de 24 Ianuarie, în timp ce 55% se vor duce la serviciu luni.
Dintre cei ce vor beneficia de minivacanță, cei mai mulți au primit o zi liberă din partea angajatorului (38%), în timp ce 34% vor fi nevoiți să recupereze ziua liberă într-o altă zi, iar 28% și-au luat o zi din concediul anual de odihnă.
Concediul la munte este principala atracție cu ocazia minivacanței de 24 ianuarie
În timp ce 33% dintre norocoșii ce beneficiază de weekend prelungit vor pleca în concediu în afara localității, într-o măsură semnificativ mai mare cei cu vârste cuprinse între 35-55 ani (48%), 67% vor rămâne acasă, în special tinerii între 18-24 ani (83%) și cei peste 55 ani (90%).
Referindu-ne la destinațiile preferate ale românilor pentru minivacanță, observăm că 35% din cei care vor pleca de acasă intenționează să meargă la munte, 29% își vor vizita familia sau prietenii din afara localității, 13% vor alege ca locație un alt oraș din țară, iar 12% o destinație în afara țării.
În ceea ce privește principala atracție, vacanța la munte, observăm o diferență semnificativă de 20 de puncte procentuale în funcție de gen, femeile preferând această activitate într-o mai mare măsură decât bărbații (45% vs. 25%).
Datele ne arată că românii intenționează să aloce, în medie, un buget de 593 RON de persoană în minivacanță, iar dacă ne îndreptăm atenția către tinerii cu vârste cuprinse între 18-34 ani observăm că aceștia sunt mai relaxați din punct de vedere financiar, menționând o sumă medie de 740 RON.
Cei mai mulți dintre românii care nu vor fi plecați în minivacanță aleg să se relaxeze acasă
În topul activităților preferate ale celor 67% dintre români care nu vor pleca în minivacanță de 24 Ianuarie regăsim activitățile relaxante acasă cum ar fi cititul sau vizionarea de filme/ seriale (42%) – în special în cazul persoanelor de peste 55 ani (59%), urmate de ieșirile în oraș – activități ca ieșirile la terase, restaurante sau participarea la evenimente fiind preferate într-o mai mare măsură de tinerii între 18-24 ani (24%), în timp ce 14% declară că vor merge în vizite la prietenii sau membrii familiei din apropiere.
***
Despre Reveal Marketing Research
Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiză în peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede că cercetarea de piață reprezintă baza deciziilor corecte și a poziționării brandurilor. Soluțiile calitative și cantitative ajută de 14 ani companii din România și Europa.
Metodologie: Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online în perioada 16-19.01.2023 pe un eşantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu vârsta 18+, utilizatori de internet, din mediul urban. Mărimea eșantionului a fost de 1003 respondenți, iar eroarea maximă de eșantionare este +/-3.1% la un nivel de încredere de 95%.