Studiu Reveal Marketing Research: Românii s-au relaxat, 55% nu mai văd infectarea cu Covid-19 ca pe o amenințare
Reveal Market Resources, studiul nr. 167
Cel mai recent studiu derulat de Reveal Marketing Research și-a propus să afle mai multe detalii despre comportamentele și temerile actuale ale românilor, pe fondul creșterii alarmante a numărului de cazuri noi de infectare cu Covid-19 din ultima perioadă.
- 53% dintre români cunosc persoane care au fost infectate cu Covid-19 în ultimele 3 luni.
- Românii s-au relaxat: 55% declară că sunt puțin sau deloc îngrijorați de riscul actual de infectare cu Covid-19.
- 67% dintre români nu se așteaptă la măsuri restrictive în următoarele luni, în ciuda creșterii numărului de cazuri de Covid-19.
53% dintre români cunosc persoane care au fost infectate cu Covid-19 în ultimele 3 luni. Totodată, 55% afirmă că sunt puțin sau deloc îngrijorați de riscul actual de infectare
Potrivit celui mai recent studiu realizat de Reveal Marketing Research, 29% dintre români susțin că au avut simptome care ar fi putut indica o infecție cu Covid-19 în ultimele 3 luni, însă nu s-au testat pentru confirmare. În schimb, 9% dintre respondenți sunt siguri că au fost infectați, având confirmarea unui test pozitiv.
În rândul persoanelor infectate cu Covid-19, majoritatea menționează simptome moderate (41%) sau ușoare (34%). Totuși, 11% au avut forme mai severe ale infecției, procentul fiind semnificativ mai mare în rândul celor de peste 55 de ani (30%), categorie de vârstă cunoscută pentru vulnerabilitatea crescută în fața virusului.
Mai mult decât atât, 53% dintre români cunosc persoane care au fost infectate cu Covid-19 în ultimele 3 luni, majoritatea cazurilor regăsindu-se în cercul de prieteni și colegi (40%) sau în familie (32%).
„Faptul că o treime dintre români au prezentat simptome de Covid-19 în ultimele 3 luni, însă au ales să nu se testeze, reflectă o scădere a percepției amenințării reprezentate de coronavirus. Aceasta poate fi determinată de mai multe motive, cum ar fi percepția redusă a riscurilor în cazul simptomelor ușoare sau moderate, sau teama de rezultate pozitive care ar putea conduce la restricții și izolare.” menționează Marius Luican, CEO al Reveal Marketing Research.
67% dintre români nu se așteaptă la măsuri restrictive în următoarele luni, în ciuda creșterii numărului de cazuri de Covid-19
55% dintre români declară că sunt puțin sau deloc îngrijorați de riscul actual de infectare cu Covid-19. Această atitudine este mai frecventă în rândul bărbaților (59% față de 52% femei), al tinerilor din Generația Z cu vârste între 18-24 de ani (61%) și al celor fără copii sub 18 ani (58% față de 52% în cazul persoanelor cu copii sub 18 ani). În contrast, 34% dintre respondenți exprimă o îngrijorare moderată, iar 11% se declară foarte îngrijorați.
În legătură cu măsurile de prevenție împotriva Covid-19, precum purtarea măștii, distanțarea socială, dezinfectarea etc., majoritatea românilor spun că le respectă parțial (45%). 23% consideră că aceste măsuri nu sunt necesare, 18% le ignoră în mare parte, iar 14% le respectă cu strictețe.
În contextul actual, 67% dintre români nu se așteaptă la măsuri restrictive în lunile următoare, în ciuda creșterii numărului de cazuri de Covid-19. Această opinie este mai frecvent întâlnită în rândul persoanelor cu vârste între 45-55 de ani (75%) și al celor fără copii sub 18 ani (71% față de 63% în cazul persoanelor care au copii sub 18 ani).
Totodată, 7 din 10 români afirmă că nu iau în considerare vaccinarea preventivă pentru a evita infectarea cu Covid-19.
***
Despre Reveal Marketing Research
Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiză în peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede că cercetarea de piață reprezintă baza deciziilor corecte și a poziționării brandurilor. Soluțiile calitative și cantitative ajută de 16 ani companii din România și alte țări din Europa.
Reveal Market Resources, studiul nr. 167: Reveal Market Resources este un hub de date ce cuprinde studii gratuite date publicității, cu scopul de a susține piața de marketing și comunicare din România.
Metodologie: Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online în perioada 28.08-05.09.2024 pe un eşantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu vârsta 18+, utilizatori de internet, din mediul urban și mediul rural. Mărimea eșantionului a fost de 1009 respondenți, iar eroarea maximă de eșantionare este +/-3.1% la un nivel de încredere de 95%.