Studiu Spitalul de Oftalmologie Infosan și Reveal Marketing Research: 6 din 10 părinți români nu își duc copiii la control oftalmologic anual – un semnal de alarmă major pentru sănătatea oculară a celor mici
Reveal Market Resources, studiul nr. 174
- 46% dintre participanții la studiu declară că au vizitat medicul oftalmolog în ultimul an
- 66% dintre români intenționează să viziteze medicul oftalmolog în următoarele 12 luni
- Principalele motive pentru vizitele oftalmologice sunt controalele periodice legate de sănătatea ochilor (57%), scăderea acuității vizuale (41%) și nevoia de ajustare sau înlocuire a ochelarilor (26%)
- 6 din 10 părinți care au participat la studiu susțin că intenționează să-și ducă copiii la un control oftalmologic în următorul an
- Părinții au dus copiii la medicul oftalmolog în principal pentru a verifica dezvoltarea normală a vederii (52%), din cauza simptomelor vizuale observate la copil (27%) sau a istoricului familial de afecțiuni oculare (18%)
București, 29 octombrie 2024: Cele mai recente date relevă o tendință în creștere a românilor de a acorda atenție sănătății ochilor, cu un procent de 66% dintre respondenți afirmând că intenționează să viziteze medicul oftalmolog în următoarele 12 luni. Acest interes crescut este resimțit în special în rândul persoanelor de peste 45 de ani (76%) și al celor din mediul urban (70%).
În acest context, Reveal Marketing Research a realizat, în colaborare cu Spitalul de Oftalmologie Infosan, un studiu reprezentativ la nivel național pentru a evalua comportamentele și intențiile legate de vizitele la medicul oftalmolog și sănătatea oculară.
Tendințe actuale în vizitele la medicul oftalmolog: tinerii și femeile sunt mai proactivi
În ultimele 12 luni, 46% dintre persoanele care au participat la studiu au vizitat medicul oftalmolog. Rezultatele studiului arată că tinerii și femeile sunt mai atenți la sănătatea oculară.
Verificările periodice și problemele de acuitate vizuală, principalele motive pentru vizitele oftalmologice
Conform aceluiași studiu realizat de Spitalul de Oftalmologie Infosan și Reveal Marketing Research, mai mult de jumătate dintre respondenții care au vizitat medicul oftalmolog (57%) au făcut-o pentru controale periodice legate de sănătatea ochilor, acest comportament fiind frecvent întâlnit la persoanele de vârsta a treia și la cei din mediul urban. Scăderea acuității vizuale, manifestată prin vedere încețoșată sau neclară, a fost al doilea motiv principal pentru care 41% dintre respondenți au vizitat un specialist oftalmolog, în timp ce 1 din 4 respondenți a menționat nevoia de ajustare sau înlocuire a ochelarilor.
Bugetul alocat pentru îngrijirea sănătății oculare
Conform studiului, bugetul mediu anual alocat de respondenți pentru vizitele la medicul oftalmolog și corecția optică este de 463 lei. Se poate observa că investiția pacienților în sănătatea oculară este semnificativă, în special în rândul tinerilor.
”Studiul realizat alături de Spitalul de Oftalmologie Infosan subliniază o preocupare crescândă pentru sănătatea oculară atât în rândul adulților, cât și al copiilor, sugerând o tendință ascendentă în conștientizarea importanței controalelor oftalmologice periodice. Este îmbucurător să observăm că atât tinerii, cât și persoanele de vârstă matură, investesc în prevenție și corecția problemelor de vedere. De asemenea, atenția părinților față de sănătatea oculară a copiilor lor este tot mai accentuată, semn că educația despre sănătatea ochilor devine o prioritate în familie.” a declarat Marius Luican, CEO al Reveal Marketing Research
Doar 40% dintre părinții intervievați au dus copiii la controlul oftalmologic anual
4 din 10 părinți care au participat la studiu au afirmat că și-au dus copiii la medicul oftalmolog în ultimele 12 luni, iar intenția pentru următoarea perioadă este în creștere, 59% dintre aceștia afirmând că intenționează să-și ducă copiii la un control oftalmologic în următorul an. Majoritatea părinților care și-au dus copiii la specialist au făcut-o pentru a verifica dezvoltarea normală a vederii (52%). Problemele vizuale observate la copil (27%) și istoricul familial de afecțiuni oculare (18%) constituie următoarele motive pentru aceste vizite.
Studiul arată faptul că părinții din mediul urban sunt mai predispuși să își ducă copiii la medicul oftalmolog. De asemenea, cei care au copii sub 12 ani își manifestă o intenție mai ridicată de a vizita specialistul în următoarele 12 luni.
„Depistarea precoce a eventualelor probleme de vedere este esențială în primii ani de viață pentru a asigura copiilor o dezvoltare sănătoasă și o performanță școlară corespunzătoare. Este îmbucurător să observăm că intenția părinților de a-și aduce copiii la controale oftalmologice este în creștere, însă rata actuală de doar 40% indică faptul că încă există o nevoie semnificativă de informare și conștientizare a importanței acestor consultații regulate. Recomandăm părinților să ia în considerare o examinare anuală a vederii pentru copiii lor, chiar dacă aceștia nu prezintă simptome evidente. Prevenția este cheia sănătății vizuale, iar vizitele regulate la oftalmolog pot face diferența între o vedere sănătoasă și una care poate necesita intervenții complexe în viitor”, a declarat Dr. Andreea Ciubotaru, Director medical al Spitalului Infosan și Vicepreședinte al Societății Române de Strabologie și Oftalmopediatrie.
***
Despre Reveal Marketing Research
Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiză în peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede că cercetarea de piață reprezintă baza deciziilor corecte și a poziționării brandurilor. Soluțiile calitative și cantitative ajută de 16 ani companii din România și alte țări din Europa.
Metodologie: Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online în perioada 04-10.10.2024 pe un eşantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu vârsta peste 18 ani, rezidenți în mediul mediul urban și rural, utilizatori de internet. Mărimea eșantionului a fost de 1024 respondenți, iar eroarea maximă de eșantionare este +/-3.1% la un nivel de încredere de 95%.
Reveal Market Resources, studiul nr. 174: Reveal Market Resources este un hub de date ce cuprinde studii gratuite date publicității, cu scopul de a susține piața de marketing și comunicare din România.
Despre Spitalul de Oftalmologie Infosan
Infosan este în prezent singurul spital privat de oftalmopediatrie din România. Infosan are misiunea de a elimina orbirea prevenibilă și deficiențele de vedere, prin empatie, competență și îngrijire personalizată fiecărui pacient, pentru a le îmbogăți viața. Compania a fost înființată în 2002 de doi medici sub forma unui cabinet, în 2006 devine clinică, iar din 2015 capătă statutul de spital. Infosan are un număr de 35 cadre medicale și o capacitate de tratament de 3000 de pacienți pe lună în ambulatoriu și 300 de pacienți pe lună în spitalizare de zi. Oferă servicii de diagnostic, tratament și îngrijire pentru o gamă largă de afecțiuni oftalmologice la copii, precum managementul miopiei, ambliopie, strabism, cataracta congenitală, retinopatie de prematuritate, dar și la adulți – cataractă, strabism, afecițuni retiniene, glaucom, etc. În cei 22 de ani de activitate peste 80.000 de pacienți unici au trecut pragul. Infosan a încheiat 2023 cu o cifră de afaceri de 4,5 milioane de euro.