Studiu Reveal Marketing Research: Care este atitudinea românilor față de ieșirile în comunitate?
Context
În contextul creșterii numărului de noi infectări cu noul coronavirus, instabilitatea și incertitudinea față de evoluția pandemiei a modificat semnificativ comportamentele oamenilor, iar activitățile odată firești, astăzi au devenit motiv de îngrijorare. Așadar, Reveal Marketing Research a derulat un studiu privind atitudinile românilor față de evenimentele care presupun ieșirea în comunitate și a vrut sa descopere în ce măsură aceste ieșiri au fost influențate de pandemie.
Românii atât din mediul urban, cât și din mediul rural, pun pe primul loc siguranța, astfel încât, 67% dintre ei preferă ieșirile doar cu apropiații, în special, în aer liber.
Unde și cu cine ies românii în starea de alertă?
Cei mai îngrijorați de participarea la evenimente în colectivitate sunt seniorii pensionari, într-un procent de 80% și preferă să iasă doar cu familia apropiată în aer liber sau la terasă. Pentru a minimiza riscul contactării virusului, a petrece timp doar cu cele mai apropiate persoane, reprezintă pentru pensionari cea mai sigură alternativă. Este de înțeles procentul ridicat in cazul persoanelor în vârstă, deoarece se află în grupa de risc în cazul infectării cu SARS Cov-2.
În schimb, din totalul respondenților, doar 14% sunt indiferenți față de locație sau persoanele cu care se întâlnesc și afirmă că ies în oraș ori de cate ori își doresc. Dintre aceștia, segmentul maturilor fără partener (20%) este cel mai dispus să iasă în colectivitate frecvent, chiar și în interiorul restaurantelor – zone în care riscul de infectare este mai mare.
La fel de preocupați de locurile frecventate si de persoanele cu care interacționează sunt și familiile tradiționale, exprimându-și în proporție de 70% reticența în a ieși cu oameni noi sau din afara locuinței. Acest segment, asemenea seniorilor pensionari, preferă să participe la evenimente doar alături de familie, în spații aerisite sau la terase în aer liber. Pentru aceeași opțiune au răspuns în proporții relativ similare și tinerii profesioniști (67%), urmați de familiile moderne (62%).
Pe măsura ce ne uităm la segmentele mai tinere, vedem cum deschiderea și încrederea respondenților în a-și lărgi cercul de activități crește. Cu toate acestea, tinerii romani sunt responsabili și respectă recomandările. Peste jumătate dintre mileniali declară că preferă sa iasă din când în când cu prietenii, dar doar la terase. Procentul tinerilor care aleg, totuși, ieșirile constante, fără a fi preocupați de locație sau de însoțitori, rămâne unul scăzut, astfel încât doar 13% sunt milenialii fără partener cu această opinie.
Tendințe
În urma studiului, observăm o atitudine rezervată a românilor în legătură cu evenimentele care presupun ieșirea în comunitate și deși participă în continuare la acestea, o fac într-o manieră responsabilă și într-un cerc restrâns. În condițiile acestea, ei încearcă să limiteze răspândirea virusului și dau curs recomandărilor autorităților. Petrec timp alături de familie, de apropiați sau de prieteni și ies în aer liber pentru a se simți în siguranță.
***
Despre Reveal Marketing Research
Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiză în peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede că cercetarea de piață reprezintă baza deciziilor corecte și a poziționării brandurilor. Soluțiile calitative și cantitative ajută de 12 ani companii din România și Europa.
Metodologie: Studiul a fost derulat pe un eșantion de 1017 respondenți, peste 18 ani, reprezentativ la nivel național. Metoda folosită a fost CAWI (Computer Assisted Web Interview), iar perioada de colectare a datelor a fost 21-25 septembrie 2020. Eroare de eșantionare: +/- 3%. Nivel de încredere: 95%.