69% dintre angajații români spun că jobul le afectează starea generală de bine și doar 37% primesc beneficii extrasalariale, arată un studiu derulat de Reveal Marketing Research în parteneriat cu Up România
București, 15 octombrie 2025. Reveal Marketing Research, în parteneriat cu Up România, a realizat un studiu, prin care a analizat ce înseamnă pentru români bunăstarea completă (Wellbeing 360°) și care sunt factorii principali care le influențează starea de bine. 69% dintre angajații români spun că jobul le afectează starea generală de bine, în timp ce doar 37% primesc beneficii extrasalariale.
Ce înseamnă pentru români bunăstarea completă (Wellbeing 360°)
Conceptul de bunăstare completă (Wellbeing 360°) este definit de români prin trei dimensiuni esențiale: emoțională (70%), financiară (70%) și fizică (64%). Diferențele de percepție între femei și bărbați sunt semnificative însă: femeile asociază mai frecvent conceptul cu starea emoțională (75% față de 65% în cazul bărbaților), în timp ce pentru bărbați un rol mai important îl are timpul liber (41% comparativ cu 27% dintre femei).
Percepția stării de bine diferă semnificativ între generații. Dacă pentru Gen Z cel mai important aspect al stării de bine este cel financiar, fiind menționat de 72% dintre respondenți, în cazul Millennials accentul cade mai degrabă pe echilibrul emoțional (69%). Pentru Gen X aspectele financiare și cele emoționale au aceeași importanță, potrivit a 70% dintre respondenți, iar pentru Baby Boomers cel mai important aspect al stării de bine este cel financiar (76%).
Și locul de muncă influențează modul în care românii percep starea de bine. Pentru angajații din multinaționale și pentru freelanceri prioritară este bunăstarea financiară (71%), în timp ce cei din IMM-uri și instituțiile publice pun accent pe echilibrul emoțional (72%, respectiv 70%).
Cum văd românii grija pentru propria stare de bine
Pentru români, grija față de propria stare de bine are mai multe semnificații: 34% o consideră o necesitate, 25% o văd ca pe o normalitate, 23% o asociază cu un răsfăț sau moft, iar 10% o privesc ca pe o tendință modernă.
La nivel personal, jumătate dintre respondenți (50%) spun că au o stare generală „bună”, 32% o descriu ca fiind „fluctuantă” și doar 13% se declară într-o formă „excelentă”. Bărbații tind să fie mai optimiști, raportând o stare bună sau excelentă în 69% din cazuri, față de 58% în rândul femeilor.
Când vine vorba de obstacole, lipsa banilor (42%) și lipsa timpului (36%) sunt principalele motive care îi împiedică pe români să acorde atenție propriei stări de bine. Diferențele apar în funcție de locul de muncă: angajații din sectorul public invocă mai des lipsa banilor (52%), iar cei din multinaționale lipsa timpului (44%).
Mai mult, 69% dintre angajați spun că jobul le afectează starea generală de bine, în special cei din IMM-uri (74%). În perioadele aglomerate, românii renunță cel mai des la timpul liber (57%), somn (39%) și relațiile personale (36%).
Bunăstarea financiară: între venituri mai mari și beneficii extrasalariale
Dacă ar avea un venit mai mare cu 20%, românii ar investi în primul rând în vacanțe (30%), sănătate (25%) și economii (20%). Preferințele diferă însă în funcție de profil: femeile aleg mai des vacanțele (34% vs. 26% dintre bărbați), iar bărbații și freelancerii ar prioritiza economiile (26%, respectiv 29%).
Doar 37% dintre angajați beneficiază în prezent de avantaje extrasalariale, cu diferențe vizibile între generații. Generația Z este cea mai bine reprezentată (64% primesc beneficii), în timp ce Generațiile X (29%) și Baby Boomers (30%) sunt cel mai puțin vizate.
Printre beneficiile considerate cele mai atractive de către cei care nu le primesc încă se numără:
- Cardurile de vacanță – 44%
- Abonamentele medicale private – 39%
- Tichetele de masă – 37%
Cei care au deja beneficii suplimentare își doresc în plus bonusuri sau prime (58%), mai mult timp liber (54%) și abonamente culturale – teatru, cinema, concerte (28%). În schimb, cei fără beneficii ar aprecia cel mai mult bonusurile (68%), timpul liber (52%) și serviciile de wellbeing, precum spa sau masaj (31%).
„Bunăstarea completă pentru români nu se limitează doar la sănătatea fizică sau la resursele financiare – ea înseamnă un echilibru între dimensiunea emoțională, relațiile sociale, timpul liber și grijă pentru sine. Studiul arată că, deși o treime percep preocuparea pentru propria stare de bine ca pe un răsfăț sau ca pe un trend, tot mai mulți români încep să o considere o normalitate sau o nevoie zilnică. Această tendință semnalează o maturizare a mentalității legate de bunăstare.” a declarat Marius Luican, Director General Reveal Marketing Research.
„Într-o perioadă în care angajații caută mai mult decât beneficii materiale, organizațiile care investesc în wellbeingul echipelor au un avantaj real în a atrage și a păstra oameni motivați, echilibrați și performanți. Rezultatele studiului ne (re)confirmă că atenția acordată stării de bine a angajaților nu mai este un gest opțional, ci o condiție esențială pentru succesul pe termen lung al oricărei organizații.”, Loredana Vătăvoiu, Director of Marketing & Communications Up Romania
Jumătate dintre români ar fi dispuși să plătească pentru aplicații dedicate stării de bine
Interesul pentru platformele de wellbeing este în creștere, însă utilizarea lor rămâne redusă. Doar 15% dintre români folosesc frecvent aplicații dedicate stării de bine, iar 31% le accesează ocazional.
Printre cele mai populare se numără:
- Aplicațiile de sport, fitness sau nutriție – 42%
- Podcasturile și audiobook-urile – 38%
- Aplicațiile de meditație și mindfulness – 36%
În rândul celor care nu folosesc astfel de platforme, principalele motive sunt lipsa timpului (54%) și costurile asociate (24%). Chiar și așa, aproape jumătate dintre respondenți (47%) ar fi dispuși să plătească pentru servicii digitale de wellbeing. Dintre aceștia, 42% ar aloca un buget lunar între 25 și 50 de lei, iar 30% ar plăti între 51 și 100 de lei.
***
Despre Reveal Marketing Research
Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiză în peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede că cercetarea de piață reprezintă baza deciziilor corecte și a poziționării brandurilor. Soluțiile calitative și cantitative ajută de 17 ani companii din România și alte țări din Europa.
Reveal Market Resources, studiul nr. 204: Reveal Market Resources este un hub de date ce cuprinde studii gratuite date publicității, cu scopul de a susține piața de marketing și comunicare din România.
Metodologie: Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online în perioada 13-19.09.2025 pe un eşantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu vârsta 18+, angajati (full time, part time sau freelancing) utilizatori de internet, din mediul urban. Mărimea eșantionului a fost de 803 respondenți, iar eroarea maximă de eșantionare este +/-3.5% la un nivel de încredere de 95%.
Despre Grupul Up
Grupul Up este un grup internațional şi solid. Prezent în peste 25 de țări, Grupul Up își adaptează expertiza la specificul local. Zi de zi este alături de 23 de milioane de persoane din întreaga lume, prin zeci de mărci de produse și servicii.
www.up.coop
Despre Up România
Up România face parte din Grupul Up, deservește peste 25.000 de clienți și peste 1.3 milioane de beneficiari pe Up Dejun, Up Cadou, Up Vacanță, Up Cultură. La aceștia se adaugă peste 1.2 milioane de beneficiari pe Up Social din 150 de proiecte sociale naționale și locale care au fost realizate în ultimii 6 ani. Cu o prezență de peste 22 de ani în România, compania oferă diverse instrumente de motivare și soluții financiare avantajoase pentru performanța businessului companiilor, printre care se numără produse și servicii pentru salariați, platforma de beneficii flexibile Up MultiBeneficii, servicii dedicate comercianților, precum și soluții personalizate pentru modernizarea sectorului de acțiune socială.
Up MultiBeneficii este soluția Up România dedicată companiilor, ce oferă gestionarea eficientă a beneficiilor extrasalariale puse la dispoziția angajaților. Platforma Up MultiBeneficii prezintă un pachet atractiv de beneficii și oferte speciale ce pot fi alese chiar de către angajat în funcție de nevoile sale, generând un avantaj competitiv pe piață pentru angajator, iar pentru angajat, autonomie și flexibilitate.
Up România, unul dintre principalii jucători din industria beneficiilor extrasalariale din piață, a lansat aplicația Up Mobil+, un ecosistem digital pentru gestionarea beneficiilor extrasalariale și acces la oferte exclusive, produse și servicii de top, totul într-un singur loc. Noua aplicație se adresează atât celor care beneficiază de produsele Up România, cât și publicului larg, care poate astfel să se bucure de avantaje speciale.
Prin intermediul campaniei „Redefinim Munca”, Up România își propune să schimbe perspectiva asupra muncii, aducând schimbări semnificative în abordarea acesteia.
Up România este certificată Great Place To Work, pentru al patrulea an consecutiv, în 2025.
Mai multe detalii pe www.upromania.ro.
Aplicația Up Mobil+ poate fi descărcată de pe App Store, Google Play sau Huawei AppGallery.