Studiu Reveal Marketing Research: Problemele ecologice în construcții reprezintă preocupări majore pentru mai mult de 60% dintre români
Reveal Marketing Research a derulat un studiu reprezentativ la nivel național pentru a măsura percepțiile și comportamentele românilor legate de problemele ecologice din domeniul construcțiilor, în contextul în care ne confruntăm cu un consum excesiv al resurselor naturale ale planetei ce amenință viitorul următoarelor generații.
- 84% dintre români sunt de părere că inovația și modernitatea oferă oportunități semnificative pentru atenuarea problemelor de mediu
- 7 din 10 români ar avea încredere să construiască o casă cu cel mai sustenabil material de zidărie
- Performanța energetică a clădirii (76%) și eliminarea neadecvată a deșeurilor din construcții (69%) sunt percepute ca fiind principalele problemele ecologice în construcții care influențează calitatea vieții.
Românii cred că inovația și modernitatea oferă oportunități semnificative pentru problemele de mediu, iar nivelul de deschidere și de încredere al acestora în materialele de construcție sustenabile este în continuă creștere
Conform rezultatelor studiului Reveal Marketing Research, modernizarea devine o fațetă tot mai importantă în asigurarea calității vieții și protejarea planetei, 84% dintre români fiind de părere că modul în care este gestionată și utilizată inovația și tehnologia poate influența în mod pozitiv protejarea mediului înconjurător.
Această percepție este întâlnită în special în cazul persoanelor cu vârste între 35-44 ani (96%), aceasta fiind și categoria de vârstă care alege mai des produse și soluții ”verzi” sau ecologice în viața de zi cu zi (14% vs. 11% total eșantion).
Caracterul sustenabil al construcțiilor este esențial pentru protejarea mediului, reducerea costurilor pe termen lung și îmbunătățiea calității vieții umane, iar în viziunea a 37% dintre români, casa ideală este caracterizată de sustenabilitate (vs. 28% în 2022).
Îndrepându-ne atenția către materialele de zidărie, observăm că atributul de a fi ”prietenos cu mediul” devine din ce în ce mai definitoriu pentru această categorie de produse, înregistrând un scor de 58%, procent în creștere cu 7% comparativ cu studiul similar desfășurat în 2021.
Mai mult decât atât și nivelul de încredere al românilor în a construi o casă cu cel mai sustenabil material de zidărie este în creștere comparativ cu anul trecut, ajungând la 72% (vs. 66% în 2022). Această atitudine este regăsită în măsură semnificativ mai mare rândul celor cu vârste între 35-55 ani (83%) și a celor care și-au construit sau sunt în proces de construcție a unei case (84%).
Sustenabilitatea în construcții capătă multe forme, iar dacă ne referim la motivațiile pentru alegerea materialului de zidărie folosit în procesul de construcție, atributele sustenabile sunt asociate într-o mai mare măsură materialului BCA. Așadar, 56% dintre specialiștii în construcții declară că preferă să construiască cu acest material datorită caracterului său durabil, în timp ce 26% menționează caracterul ecologic, iar 21% calitatea acestuia de a contribui la reducerea emisiilor de carbon.
Marius Luican, CEO al Reveal Marketing Research:
”Spațiul de locuit are o importanță crucială în asigurarea calității vieții, acesta având capacitatea de a influența aspecte cum ar fi sănătatea, siguranța, confortul, bunăstarea sau satisfacția resimțite de către indivizi. Rezultatele studiului reflectă o preocupare semnificativă și o sensibilizare în creștere a publicului cu privire la problemele ecologice din domeniul construcțiilor, aceștia punând accentul pe importanța construcțiilor sustenabile. Românii aspiră să locuiască în case sustenabile și eficiente energetic, care să fie prietenoase cu mediul și să îi ajute să economisească pe termen lung prin scăderea costurilor de întreținere”.
Problemele ecologice în construcții reprezintă preocupări majore în contextul actual pentru peste 60% dintre români
Peste 60% dintre români sunt îngrijorați în mare măsură de toate problemele din domeniul construcțiilor care influențează calitatea vieții, iar performanța energetică a clădirii (76%) și eliminarea neadecvată a deșeurilor de construcție (69%) sunt principalele îngrijorări ale acestora.
Dacă ne referim la influența procesului de construcție asupra mediului înconjurător, 79% dintre români consideră că este necesară prioritizarea promovării produselor care ajută mediul înconjurător, în timp ce 78% percep companiile de construcții ca fiind responsabile de nivelul amprentei de carbon pe care o emană, iar 77% sunt de părere că toate companiile ar trebui să facă publice activitățile prin care dăunează mediului înconjurător (77%).
Focusându-ne atenția către diferitele tipologii de consumatori, observăm că cei care și-au construit sau sunt în proces de construcție a unei case consideră într-o măsură semnificativ mai mare că sustenabilitatea locuinței este la fel de importantă precum confortul oferit de aceasta (86% vs. 77% total eșantion).
Sustenabilitatea în construcții ajută la conservarea resurselor naturale și la crearea unui mediu sănătos și confortabil pentru locuitori, iar cei mai mulți dintre specialiștii în construcții declară că recomandă BCA ca material de zidarie clienților care își doresc o casă sustenabilă/ ecologică, modernă și eficientă energetic.
***
Despre Reveal Marketing Research
Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiză în peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede că cercetarea de piață reprezintă baza deciziilor corecte și a poziționării brandurilor. Soluțiile calitative și cantitative ajută de 15 ani companii din România și alte țări din Europa.
Metodologie: Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online în perioada 18-24.05.2023 pe un eşantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu vârsta 18+, utilizatori de internet. Mărimea eșantionului a fost de 1228 respondenți + un oversample de 507 persoane care lucrează în domeniul construcţiilor, iar eroarea maximă de eșantionare pentru targetul general este +/-2,7% la un nivel de încredere de 95%.