Studiu Reveal Marketing Research: Percepții despre implicarea socială a brandurilor
Cât de important este pentru români ca brandurile să comunice și să se implice în proiecte de responsabilitate socială? Ce părere au despre brandurile care se implică în probleme sociale? Cunosc astfel de branduri care se implică? Noul studiu „Percepții despre implicarea socială a brandurilor”, realizat de Reveal Marketing Research, și-a propus să descopere percepțiile românilor despre implicarea brandurilor în proiecte CSR dar și care sunt modalitățile prin care brandurile se pot implica în astfel de proiecte.
Cele mai importante subiecte și categorii de implicare socială din România pe care consumatorii cred că brandurile trebuie să le comunice prin campanii de responsabilitate socială
7 din 10 români la nivel național declară că brandurile ar trebui să se implice și să comunice cu privire la subiecte de natură socială, dar și subiecte legate de societatea civilă și comunitate. De asemenea, 67% consideră că subiectele care sunt relevante într-o anumită perioadă trebuie să fie comunicate. Implicarea și comunicarea unor subiecte politice sunt considerate a fi potrivite de doar 49% dintre respondenți.
Pe categorii de vârstă, persoanele tinere cu vârste cuprinse între 18 și 34 de ani, sunt de părere că brandurile ar trebui să se implice în subiecte politice într-o măsură semnificativ mai mare (57%) decât totalul eșantionului chestionat (49%). La polul opus, persoanele de peste 55 de ani consideră că nivelul de implicare al brandurilor în probleme politice ar trebui să fie într-o măsură mult mai mică (38%).
81% dintre respondenți cred că brandurile ar trebui să militeze pentru pacea în lume
În ceea ce privește categoriile de implicare socială, 83% dintre respondenți consideră că brandurile ar trebui să susțină protejarea mediului, 81% cred că brandurile ar trebui să militeze pentru pacea în lume, iar 79% dintre branduri să se orienteze către drepturile copilului. Toate categoriile supuse analizei au înregistrat scoruri de peste 75%, educația cumulând un procent de 76%, iar sănătatea și drepturile omului reprezintă un procent de 78%.
Se observă diferențe semnificative doar pentru categoria de vârstă 45-55, care consideră în măsură semnificativ mai mare că brandurile ar trebui să se implice în toate categoriile sociale, respectiv sănătate (83%), educație (81%), drepturile copilului / omului (80%), dar în special în protejarea mediului (88%) și a păcii în lume (86%).
Modalități de implicare a brandurilor
Realizarea de campanii de strângere de donații în sprijinul anumitor cauze este principala modalitate de implicare a unui brand pentru 38% dintre respondenți. A doua modalitate este reprezentată de promovarea și prezentarea acțiunilor întreprinse de branduri în sprijinul cauzei, pentru 28% (cu preponderență tinerii cu vârste cuprinse între 18 și 24 ani), iar 20% dintre respondenți (în particular persoanele cu vârste cuprinse între 45 și 55 de ani) au răspuns că brandurile ar trebui să organizeze acțiuni de voluntariat în sprijinul cauzei. Totodată, campaniile de marketing în sprijinul cauzei, reprezintă o altă modalitate de implicare a brandurilor (13%).
Retailul și Telecomul, în topul domeniilor în care companiile se implică social
Pe primele două locuri în topul companiilor ca susțin implicarea socială din perspectiva respondenților se află zona retail – 15% au cunoștințe despre astfel de proiecte de responsabilitate socială realizate. Topul companiilor care se implică în problemele comunității este completat și de industria de telecomunicații cu un procent de 7%.
De altfel, cele mai menționate campanii de CSR sunt cele de mediu, reciclare, natură (57%), campaniile de susținere a accesului la educație (46%), acțiuni caritabile în general – proiecte de voluntariat, salvarea animalelor, etc. – (43%), proiecte și campanii pentru copii (38%) dar și de construire/donații pentru spitale (29%), proiecte de prevenirea cancerului (27%) și campanii pentru sport și viață sănătoasă, nutriție, mâncare ecologică.
***
Despre Reveal Marketing Research
Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiză în peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede că cercetarea de piață reprezintă baza deciziilor corecte și a poziționării brandurilor. Soluțiile calitative și cantitative ajută de 13 ani companii din România și Europa.
Metodologie: Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online în perioada 7 Martie – 10 Martie 2022, pe un eşantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu vârsta 18+, din mediul urban și rural. Mărimea eșantionului a fost de 1.004 respondenți, iar eroarea maximă de eșantionare este +/-3.1% la un nivel de încredere de 95%.
Datele aparțin companiei de cercetare de piață Reveal Marketing Research și sunt utilizate pentru punerea în context a studiilor comerciale realizate în viitor pentru clienții companiei.