Studiu Reveal Marketing Research realizat pentru Brand Management – indoor adv: Pe fondul inflației, cheltuielile și timpul petrecut la mall sunt în creștere în 2025
Reveal Market Resources, studiul nr. 188
București, martie 2025. Cel mai recent studiu realizat de Reveal Marketing Research pentru Brand Management evidențiază schimbări semnificative în comportamentul românilor privind vizitele la mall-uri în 2025, comparativ cu rezultatele studiului similar desfășurat în anul precedent.
- În 2025, românii cheltuiesc cu 13% mai mulți bani într-o vizită la mall, respectiv 370 de lei. Creșterea nu reflectă neapărat un consum mai mare, ci acoperirea inflației.
- Cei din Segmentul Adults & Family (36-45 ani) cheltuiesc cele mai mari sume: 389 de lei per vizită la mall.
- Durata medie a unei vizite la mall a crescut cu 46%, ajungând la 3 ore și 28 de minute, în timp ce frecvența vizitelor a scăzut ușor.
- Principalele motive pentru vizitarea mall-urilor: shopping în magazine (87%), cumpărături din hypermarket (52%) și luarea mesei în zona de food court (48%).
Creștere semnificativă a cheltuielilor românilor când merg la mall: suma medie ajunge la 370 lei per vizită
Comparativ cu 2024, suma medie cheltuită de români într-o vizită la mall a crescut considerabil, ajungând la 370 de lei, față de 327 de lei anul trecut. Segmentul Adults & Family (36-45 ani) înregistrează cele mai mari cheltuieli per vizită, cu o medie de 389 de lei, în timp ce segmentul Pretentious (26-35 ani) cheltuiește cea mai mică sumă, de 324 de lei.
Timpul petrecut la mall a crescut, atingând o medie de 3 ore și 28 de minute per vizită, însă frecvența vizitelor săptămânale a scăzut ușor
Dacă anul trecut timpul mediu petrecut în mall era de 142 de minute, în 2025 acesta a crescut cu 46%, ajungând la 208 minute, incluzând timpul petrecut la hypermaket, cinema, restaurante și cafenele. Segmentul Gen X (+ 46 ani) petrece cel mai mult timp în mall-uri, cu o medie de 272 de minute per vizită, în timp ce Segmentul Pretentious (26-35 ani) are cele mai scurte vizite, cu o medie de 143 de minute.
Deși românii petrec mai mult timp și cheltuiesc mai mult la mall, frecvența vizitelor săptămânale a scăzut, 55% declarând că merg la mall cel puțin o dată pe săptămână, comparativ cu 59% în 2024.
Reprezentanții Gen Z (18-26 ani) – 66%, precum și bărbații (58% față de 52% în cazul femeilor), rămân cei mai frecvenți vizitatori săptămânali ai mall-urilor.
„În ianuarie 2025, rata anuală a inflației atingea pragul de 5%, factor ce explică atât creșterea bugetului alocat de români pentru o vizită la mall, cât și prudența în gestionarea cheltuielilor, reflectată printr-o durată mai mare de timp petrecută în aceste locații. Cu toate acestea, chiar și în contextul preocupărilor financiare, fascinația pentru mall-uri rămâne puternic înrădăcinată în comportamentul românilor, fie pentru cumpărături, servicii rapide, experiențe de food&beverage sau momente de relaxare.” a declarat Marius Luican, Director General Reveal Marketing Research.
Motive principale pentru vizitarea mall-urilor: shopping în magazine (87%), cumpărături din hypermarket (52%) și zona de food court/ restaurante (48%)
Cumpărăturile în magazinele din mall-uri sunt cele mai frecvente activități ale românilor (87%), acestea fiind urmate de vizitele la hypermarket (52%), luarea mesei în zona de food court (48%), mersul la cinema (36%) și socializarea la o cafenea (35%).
Cele mai achiziționate categorii de produse din mall-uri sunt hainele de damă (65%) și pentru bărbați (57%), produsele alimentare din hypermarketuri (60%), încălțămintea și gențile (56%) și produsele cosmetice și parfumurile (52%).
***
Brand Management ofera brandurilor și marketerilor o imagine clară și completă a numărului de vizite la mall-uri. Acest studiu de piata anual compilează o gamă largă de date, de la frecvența vizitelor într-un interval de timp specific, la durata acestora, motivele pentru care cumpărătorii merg la mall și multe altele.
Metodologie: Studiul de piață a fost realizat la comanda Brand Management de către Reveal Marketing Research și s-a desfăşurat online în perioada 15 – 20 februarie 2025, pe un eşantion reprezentantiv național urban și peri-urban de 803 de respondenți. Marja de eroare este de +/-3,5% la un nivel de încredere de 95%.
Despre Brand Management
Brand Management a fost fondată în 2004 și este prima companie din România care oferă servicii de indoor advertising la nivel național. Cu 20 de ani de experiență în implementarea de campanii publicitare, în centre comerciale și de business, Brand Management a dezvoltat operațiuni de indoor advertising atât în România, cât și în Bulgaria și Cehia, pentru companii din domenii precum tehnologie și telecomunicații, modă și bijuterii, financiar-bancar, FMCG, gestionând bugete dedicate indoor advertising de peste 145 milioane lei incluzând anul 2024.
Brand Management este prezentă în peste 150 de locații din România – Mall-uri, Hypermarket-uri și Business Centers – din primele 20 cele mai importante orașe. Compania asigură expunerea campaniilor indoor advertising în fața a peste 130 milioane de vizite pe lună, contorizate și comunicate de locații. Aproximativ 85% dintre clienţii companiei se află în portofoliul companiei încă din primii ani de activitate.
Despre Reveal Marketing Research
Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiză în peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede că cercetarea de piață reprezintă baza deciziilor corecte și a poziționării brandurilor. Soluțiile calitative și cantitative ajută de 16 ani companii din România și alte țări din Europa.
Reveal Market Resources, studiul nr. 188: Reveal Market Resources este un hub de date ce cuprinde studii gratuite date publicității, cu scopul de a susține piața de marketing și comunicare din România.