Studiu Reveal Marketing Research în parteneriat cu CIPRA – Românii și activitățile pentru dezvoltare personală
Studiul nr. 170 din cadrul Reveal Market Resources
Rezultatele studiului anual CIPRA realizat alături de Reveal Marketing Research au pus în evidență faptul că, pentru români, odihna este factorul cel mai important pentru calitatea vieții lor, urmată fiind de echilibrul dintre viața personală și cea profesională. În acest context, este esențial să se acorde importanță mai mare unor aspecte adesea neglijate, precum hobby-urile, vacanțele sau activitățile de dezvoltare personală, întrucât acestea sunt determinante pentru a obține satisfacție și confort pe termen lung.
Din răspunsurile participanților la studiu reiese că, în topul activitățile de dezvoltare personală preferate, vizionarea de podcasturi a înregistrat o creștere semnificativă față de anul trecut, aceasta situându-se pe prima poziție (menționată de 49% dintre respondenți în 2024, comparativ cu 38% în 2023). Pe locul al doilea se află lecturarea cărților de dezvoltare personală, cu 47% în 2024, față de 45% anul trecut, aceasta fiind preponderent opțiunea persoanelor din categoria de vârstă 55-65 de ani. În aceeași secțiune au fost menționate, cu procente mai mici, cursurile și specializările profesionale (19%), coachingul/consilierea (10%)și mersul la psiholog (9%).
Întrebați despre activitățile preferate în timpul liber, 68% dintre respondenți au menționat plimbările în natură, urmate de mersul la cumpărături (54%) și de citit (41%).
39% dintre respondenți merg la cinema sau se uită la filme acasă, 38% se văd cu prietenii, 29% practică un hobby, precum sport, pescuit, dans, pictură sau gastronomie, 25% ies la restaurant/bar/club, iar 17% se relaxează cu activități de răsfăț (masaj, spa, manichiură).
Totodată, dorința de a se organiza mai bine, astfel încât să aibă mai mult timp liber, a fost menționată anul acesta de un număr semnificativ mai mare de respondenți (52%, comparativ cu 44% în 2023), ca factor de echilibru între viața personală și cea profesională, fiind urmată de: •curajul de a face schimbări care să le îmbunătățească viața (44%) •mai mult timp pentru pasiuni (42%) •mai multe vacanțe (41%) •viață socială mai activă (37%) •investiția în activități de dezvoltare personală (36%)•ajutorul specializat, precum terapie, coaching, mentoring (17%).
***
Despre Reveal Marketing Research
Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiză în peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede că cercetarea de piață reprezintă baza deciziilor corecte și a poziționării brandurilor. Soluțiile calitative și cantitative ajută de 16 ani companii din România și alte țări din Europa.
Reveal Market Resources, studiul nr. 170: Reveal Market Resources este un hub de date ce cuprinde studii gratuite date publicității, cu scopul de a susține piața de marketing și comunicare din România.
Metodologie: Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online în perioada 24-30.05.2024 pe un eşantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu vârsta 18+, din mediul urban și rural, utilizatori de internet. Mărimea eșantionului a fost de 1008 respondenți, iar eroarea maximă de eșantionare este +/-3,1% la un nivel de încredere de 95%.