Studiu Reveal Marketing Research în parteneriat cu CIPRA: Viața de familie a românilor și provocările în relația cu copiii – cum arată statisticile și ce se poate îmbunătăți
Reveal Market Resources, studiul nr. 163
Pentru români, familia se află și anul acesta pe primul loc în topul factorilor importanți în viață, conform celui mai recent studiu realizat de Asociația CIPRA – Centrul de Informare, Prevenire Risc și Analiză. Cu ajutorul Reveal Marketing Research, au fost analizate în detaliu diverse aspecte care influențează calitatea vieții de familie, de la factorii predominanți de stres pentru părinți sau cauzele principale ale conflictelor în familie, până la dificultatea de a menține un echilibru satisfăcător între obligațiile profesionale și cele familiale.
78% dintre respondenți se consideră părinți foarte buni pentru copiii lor, în special bărbații și persoanele cu venit ridicat. Printre lucrurile pe care le fac părinții pentru a le oferi copiilor lor o viață de calitate se numără:
- Timpul de calitate petrecut împreună cu ei: 67%
- Preocuparea constantă față de starea lor de sănătate (vizite periodice la medic, analize): 50%
- Alimentația sănătoasă oferită: 47%
- Concediile anuale și/sau taberele școlare: 44%
- Cumpărarea lucrurilor la modă, pe care și le doresc copiii: 35%
- Înscrierea la anumite cursuri (limbi străine, muzică, pictură) sau angajarea unui meditator: 29%
- Asigurare de viață sau un cont de economii: 22%
Pe locul 1 în topul aspectelor care îi preocupă pe părinții români cu privire la binele copiilor lor se află dependența acestora de dispozitive digitale (62%), urmată de riscul consumului de droguri (47%) și confruntarea cu bullyingul (42%). 27% dintre părinți sunt îngrijorați de programul extrem de încărcat al copiilor , iar 25% de rezultatele slabe obținute de aceștia la școală. Bullyingul și cyberbullyingul reprezintă și primul aspect menționat în categoria grijilor principale pe care le au respondenții din ipostaza de părinți (42%), urmat de abuzul de droguri (36%), stresul, dieta sănătoasă, informația disponibilă pe internet, depresia, neglijarea copilului, lipsa de activități sportive, suicidul sau sarcina la vârsta adolescentă.
Întrebați despre principalele cauze ale conflictelor în familie, respondenții au plasat pe primul loc comunicarea insuficientă (41%), urmată de împărțirea cheltuielilor (38%) și timpul prea puțin petrecut împreună (înstrăinarea). Pentru 33% dintre români (37% în cazul femeilor), distribuirea inegală a sarcinilor din familie este un motiv de conflict, iar pe ultimul loc se află educația copilului sau rezultatele obținute la școală (23%).
Rezultatele detaliate ale studiului pot fi consultate AICI.
****
Despre Reveal Marketing Research
Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiză în peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede că cercetarea de piață reprezintă baza deciziilor corecte și a poziționării brandurilor. Soluțiile calitative și cantitative ajută de 16 ani companii din România și alte țări din Europa.
Reveal Market Resources, studiul nr. 163: Reveal Market Resources este un hub de date ce cuprinde studii gratuite date publicității, cu scopul de a susține piața de marketing și comunicare din România.
Metodologie: Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online în perioada 24-30.05.2024 pe un eşantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu vârsta 18+, din mediul urban și rural, utilizatori de internet. Mărimea eșantionului a fost de 1008 respondenți, iar eroarea maximă de eșantionare este +/-3,1% la un nivel de încredere de 95%.