Studiu Reveal Marketing Research în parteneriat cu CIPRA: S-a schimbat ierarhia aspectelor primordiale pentru calitatea vieții românilor
Reveal Market Resources, studiul nr. 162
Raportul anual de cercetare realizat de CIPRA în luna mai 2024 alături de Reveal Marketing Research pune în evidență o schimbare notabilă a ierarhiei aspectelor primordiale pentru calitatea vieții românilor.
Astfel, în 2024 respondenții au clasat pe primul loc somnul/odihna, cu importanță majoră pentru 54% dintre aceștia. Echilibrul dintre viața personală și cea profesională a urcat pe locul doi (52%, față de 45% în 2023), iar alimentația se află pe locul trei, în cădere de pe prima poziție pe care o deținea anul trecut (51% față de 67% în 2023). Pe locurile patru și cinci se află în continuare activitatea sportivă și răsfățul cu moderație, situat pe ultimul loc ca importanță față de 2023, însă cu o creștere semnificativă, de la 28% la 34% anul acesta.
9 din 10 respondenți (89%) consideră că nevoia de a dormi bine este aspectul cel mai important în viață pentru ei, urmată îndeaproape de nevoia de a petrece timp cu familia (86%) și de nevoia de echilibru emoțional (86%).
Per ansamblu, 52% dintre respondenți își evaluează calitatea vieții ca fiind bună, 43% o consideră ca fiind medie, iar 5% o apreciază drept slabă. Cea mai bună percepție asupra calității vieții o au persoanele cu venit mai ridicat (61%) și persoanele cu vârsta cuprinsă între 25 și 45 de ani.
Principalii factori de stres au rămas neschimbați: creșterea prețurilor, contextul economic actual și situația financiară. Aspectele bănești sunt urmate de lipsa timpului, resimțită mai acut anul acesta (49% față de 44%) și responsabilitățile din familie, mai stringente și ele (42% comparativ cu 33% în 2023).
În plus, anul acesta 40% dintre respondenți se declară stresați de nevoia de a răspunde unor standarde impuse de societate. Activitatea profesională în sine (36%) și relația cu partenerul de viață (35%) sunt și ele stresante într-o pondere mai mare anul acesta.
Poți citi rezultatele detaliate ale studiului AICI.
***
Despre Reveal Marketing Research
Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiză în peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede că cercetarea de piață reprezintă baza deciziilor corecte și a poziționării brandurilor. Soluțiile calitative și cantitative ajută de 16 ani companii din România și alte țări din Europa.
Reveal Market Resources, studiul nr. 162: Reveal Market Resources este un hub de date ce cuprinde studii gratuite date publicității, cu scopul de a susține piața de marketing și comunicare din România.
Metodologie: Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online în perioada 24-30.05.2024 pe un eşantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu vârsta 18+, din mediul urban și rural, utilizatori de internet. Mărimea eșantionului a fost de 1008 respondenți, iar eroarea maximă de eșantionare este +/-3,1% la un nivel de încredere de 95%.