RO | EN

Ce anume cauți?

Romanians
Today.

Romanians TODAY is a tracker that we use not only for
for today’s diagnosis of the condition of Romanians, but also as a tool for putting our research in context. It takes place monthly and shows current issues related to Romanians, but also their evolution over time.

The element that makes Romanians TODAY a unique tool and a strong differentiator is the mention,                 in each study we do, of its validity because it is not static, but dynamic. It shows when various                                 consumer segments are changing and how.

From the data obtained, we can describe the consumer segments wanted by our customers and                                   we can understand their emotions, priorities and consumption decisions/behavior.  

We therefore offer our clients not only the answer to the questions included in the ordered
studies, but also the contextualization of these answers,  an element that facilitates their                          understanding of the results of the requested studies.

 

Thus, they find out whether an increase or decrease in preference for a particular                                                 brand is due to a problem of brand communication or a wider context and how                                                       that brand can better adapt to the context; how to communicate with his target                                                 audience, starting from its dominant emotions and motivations from that period.

 

 

Map of Archetypes

This emotional tracker starts from the map of motivations or the map of archetypes, used internationally in        brand strategies,                                                                                                                                                                               to easily connect and put our studies in context.

What does "Romanians Today"
bring to the studies you order?

1.

Studiile comandate de clienți oferă o
imagine fidelă a pieței. Trackerul lunar
Românii Azi oferă un film context și
control pentru studiile realizate.

2.

Pentru studiile Consumer Decision
Journey – Românii Azi îți dă periodicitatea
și evoluția în timp a CDJ-ului descris în
studiu.

3.

Pentru studiile Utilizare și Atitudini –
Românii Azi îți arată cum anumite atribute
devin mai importante pentru segmentul
tău în contextul actual (Ex. Safety în
pandemie).

4.

Pentru studiile NPS și Satisfacție –
Românii Azi individualizează fenomenele
care influențează poziționarea în timp și
satisfacția și nu se află sub controlul
brand ownerului.

5.

Pentru studiile de Evaluare Campanii și
Comunicare
 – Românii Azi îți arată cum
se armonizează campania cu evoluția
emoționalității targetului până la
momentul evaluării

6.

Pentru studiile de Diferențiere a Targetului
și Segmentare
 – Românii Azi îți arată
schimbări în timp ale emoțiilor și
motivațiilor segmentelor dorite și
valabilitatea profilării lor.

Our Customers