Studiu Reveal Marketing Research și România Eficientă: 7 din 10 români vor să reducă risipa de energie pentru a-și optimiza costurile la utilități
Reveal Marketing Research a realizat pentru România Eficientă un studiu reprezentativ la nivel național în rândul locuitorilor din mediul urban, pentru a afla dacă și ce soluții au identificat și implementat românii pentru a eficientiza consumul de energie comparativ cu anul precedent, în contextul în care asistăm la o creștere semnificativă a prețurilor utilităților.
În percepția românilor, eficiența energetică este asociată în cea mai mare măsură cu costurile utilităților (21%), confortul personal (18%) și sănătatea individuală (17%).
Printre principalele concluzii ale acestui studiu, se numără:
- Principalul factor care îi determină pe 7 din 10 români să fie mai atenți la energia consumată este prețul acesteia
70% dintre români consideră că principalul avantaj al unei locuințe eficiente energetic este economisirea prin reducerea costurilor cu energia.
Mai mult decât atât, comparativ cu 2022, observăm o creștere a importanței prețului ca factor motivant pentru a economisi energie, de la 66% la 69%, într-o măsură semnificativ mai mare în cazul persoanelor mature de peste 45 ani (75%).
Și în 2023 continuă trendul pozitiv în privința comportamentelor de economisire a energiei acasă. Cele mai frecvente acțiuni pe care le fac românii pentru a-și reduce facturile la energie sunt stingerea luminii de fiecare dată când nu se mai află persoane în încăpere (46%) și stingerea televizorului când nu este utilizat (37%)
Comparativ cu anul precedent, cresc ușor procentajele celor care declară că adoptă mereu comportamente eficiente energetic, creșterile înregistrându-se pentru toate tipurile de comportamente măsurate. De exemplu, procentul celor care sting mereu lumina când ies din încăpere crește de la 44% la 46%, iar cei care sting mereu televizorul când nu se uită la el sunt acum 37% comparativ cu 33% în 2022.
- Tot mai mulți români vor locuințe termoizolate și termostate pentru controlul căldurii
De asemenea, locuirea într-o casă sau apartament termoizolat este un aspect foarte important pentru 76% dintre români, iar în ultimul an se înregistrează o creștere semnificativă a incidenței montării de termostate pentru controlul temperaturii din locuințe, de la 50% la 56%.
- 8 din 10 români vor spitale și școli eficiente energetic
Importanța eficienței energetice este apreciată pentru toate tipurile de clădiri, 76% dintre români precizând că este importantă creșterea eficienței energetice a blocurilor de locuințe, însă în topul clădirilor ce necesită îmbunătățiri se află spitalele (80%) și școlile (78%).
***
Despre Reveal Marketing Research
Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiză în peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede că cercetarea de piață reprezintă baza deciziilor corecte și a poziționării brandurilor. Soluțiile calitative și cantitative ajută de 15 ani companii din România și alte țări din Europa.
Despre România Eficientă
România Eficientă este un proiect privat de anvergură națională, derulat de Energy Policy Group (EPG) în parteneriat și cu finanțarea OMV Petrom. Proiectul a demarat în vara anului 2019 și constă în derularea unui program național de promovare a eficienței energetice. România Eficientă își propune să sprijine atingerea țintelor României pentru 2030 în privința reducerii emisiilor de carbon și a creșterii eficienței energetice, atât prin campanii de informare și educare, cât și prin realizarea unor proiecte concrete de renovare majoră în școli publice din diferite regiuni ale țării. Mai multe detalii găsiți pe site-ul https://www.romania-eficienta.ro/.
Metodologie: Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online la comanda programului România Eficientă în perioada 20-25.09.2023 pe un eşantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu vârsta 18+, din mediul urban, utilizatori de internet. Mărimea eșantionului a fost de 1000 respondenți, iar eroarea maximă de eșantionare este +/-3.1% la un nivel de încredere de 95%.
Rezultatele studiului pot fi accesate pe site-ul https://www.romania-eficienta.ro/