Studiu Reveal Marketing Research și FERRO: 61% dintre români sunt interesați de reducerea consumului de apă
- 6 din 10 români interesați în a-și reduce consumul de apă optează pentru duș în locul băii în cadă
- Peste jumătate dintre români consideră că ar trebui să reducă volumul de apă folosit la spălarea vaselor
Schimbările climatice din ce în ce mai evidente în societatea modernă aduc în prim plan nevoia unui consum sustenabil pe fondul amenințării epuizării rapide a resurselor naturale ale planetei.
În acest context, Reveal Marketing Research împreună cu FERRO au desfășurat un studiu care vizează percepțiile românilor vis-a-vis de modul în care se raportează la consumul de apă din gospodăriile lor.
Românii sunt interesați de a reduce consumul de apă, în special prin alegerea dușului în locul băii în cadă
6 din 10 români sunt interesați în a reduce consumul de apă din gospodăria lor, în special femeile (66%) și persoanele peste 55 de ani (74%). Pentru a reduce consumul de apă, aceștia apelează la verificarea periodică a bateriilor de la baie și bucătărie (59%), optarea pentru dușuri în locul băilor în cadă (58%) și la închiderea robinetului între etapele spălării (57%).
Peste jumătate dintre români și-au verificat în ultimele 3 luni robinetele, pentru a se asigura că nu există pierderi de apă
52% dintre respondenți au declarat că au luat măsuri în ultimele 3 luni pentru a se asigura ca nu există scurgeri de apă, aspect ce ar dăuna valorii facturilor, dar mai ales ar determina deteriorarea podelei sau a bunurilor din locuință.
Românii doresc să reducă volumul de apă utilizat în spălatul vaselor și rufelor
52% dintre români consideră că ar trebui să diminueze consumul de apă pentru spălatul vaselor, iar 46% pentru spălatul rufelor. La polul opus, doar 3 din 10 români menționează că ar trebui să consume mai puțină apă pentru activitățile ce țin de igienă personală.
Utilizarea aparatelor pentru reducerea consumului de apă sunt utile în gospodărie
Verificarea și repararea robinetelor și a țevilor sunt metode eficiente și populare care îi ajută pe 85% dintre români să diminueze consumul de apă.
De asemenea, 74% dintre români consideră că folosirea unor echipamente care reduc consumul de apă este o activitate foarte utilă.
Doar 12% dintre români dețin echipamente care reduc consumul de apă, însă 40% intenționează să achiziționeze astfel de echipamente pe viitor
Deși peste 60% dintre români sunt interesați de a reduce consumul de apă, doar 12 procente declară că dețin în prezent echipamente care i-ar ajuta în acest demers. Principalele echipamente deținute în acest sens sunt limitatoarele de debit, bateriile eco sau aeratoarele.
***
Despre Reveal Marketing Research
Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiză în peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede că cercetarea de piață reprezintă baza deciziilor corecte și a poziționării brandurilor. Soluțiile calitative și cantitative ajută de 13 ani companii din România și Europa.
Despre FERRO
Grupul FERRO este unul dintre cei mai mari producători de instalaţii termice şi obiecte sanitare din Europa Centrală și de Est, cu aproape 30 de ani de experiență în industrie. Datorită preocupării constante pentru asigurarea celei mai bune calități a produselor și misiunii de a satisface nevoile clienților pentru o locuință sigură și funcțională, produsele FERRO sunt prezente în milioane de case. În fiecare an, preocuparea de a răspunde din ce în ce mai bine așteptărilor clienților de instalații sanitare și de încălzire generează idei noi şi produse de tipul bateriilor sanitare, duşurilor, accesoriilor de baie, chiuvetelor şi altor echipamente sanitare şi de instalaţii care aduc in fiecare cămin un sentiment de siguranţă şi confort.
Metodologie: Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online în perioada 23-26 mai 2022 pe un eşantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu vârsta 18+, utilizatori de internet. Mărimea eșantionului a fost de 1058 respondenți, iar eroarea maximă de eșantionare este +/-3% la un nivel de încredere de 95%.
*** Aceste date au fost colectate de către Reveal Marketing Research la cererea companiei FERRO, în vederea măsurării atitudinilor și comportamentelor de consum din gospodărie.