Studiu Reveal Marketing Research: Românii la începutul verii: mai relaxați și mai puțin furioși
- Valul 3 al pandemiei nu oprește dorința românilor de a călători.
- Nivelul de furie al românilor a scăzut cu 10% din luna mai până în luna iulie și înregistrează cel mai scăzut procent din acest an.
- Scăderea nivelului de furie este asociată cu creșterea nivelului de relaxare și liniște, dar și a nivelului de motivatie, bucurie.
Relațiile sociale se situează pe primul loc în motivațiile românilor și înregistrează valori mai ridicate decât media pe ianuarie – aprilie, cel mai probabil pe fondul relaxării restricțiilor impuse de pandemie; românii simt nevoia să petreacă mai mult timp cu cei dragi lor și să iasă în oraș.
Relațiile sociale definesc 35% dintre români, mai ales când vorbim de familiile moderne cu copii care se poziționează în cadranul unității și al armoniei.
Tot pe fondul relaxării restricțiilor se poate constitui și creșterea în motivațiile românilor referitor la dorința de dezvoltare personală care înregistrează cele mai ridicate valori din acest an (9%), o creștere de 5%, după ce s-a menținut în aceeași linie tot anul.
Românii fac economii pentru a se bucura de vacanță
Cei care doresc să-și reîncarce bateriile și cei care călătoresc cu familia, investesc tot mai mult în vacanțe și călătorii în timpul verii (creștere de 5% din luna mai). În același timp, românii au economisit cu aproape 10% mai puțin față de luna iunie.
Aceste comportamente pot fi explicate prin faptul că aceasta este perioada de concedii și din dorința de a ieși din cotidian, de a se distra și relaxa, după un an de pandemie.
Nivelul de furie al românilor înregistrează cel mai scăzut procent din acest an
Plecarea în vacanță pe timp de pandemie nu este misiune imposibilă, chiar dacă multe restricții de călătorie sunt încă în vigoare. Cu siguranță, 2021 nu va fi anul vacanțelor la prea mare distanță de casă, dar aceasta nu înseamnă că românii nu se pot bucura de vară.
În sensul acesta, scăderea nivelului de furie este asociată cu creșterea nivelului de relaxare și liniste, dar și a nivelului de motivație și bucurie. În lunile iunie și iulie aceste emoții înregistrează cele mai ridicate valori din acest an (creștere de aproximativ 20% în nivelul de relaxare). Nivelul de oboseală, însă, se menține în aceeași linie ca în restul anului.
Despre barometrul Românii AZI
Pentru studiile Utilizare și Atitudini – Romanii AZI te ajută să înțelegi modul în care anumite caracteristici devin mai importante pentru segmentul tău în contextual curent.
***
Despre Reveal Marketing Research
Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiză în peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede că cercetarea de piață reprezintă baza deciziilor corecte și a poziționării brandurilor. Soluțiile calitative și cantitative ajută de peste 12 ani companii din România și Europa.
Metodologie: Metoda de colectare pentru proiect este CAWI (computer assisted web interview).Chestionarul a fost completat de 1010 respondenti, 18+ ani. Studiul este reprezentativ national urban si marja de eroare este de +/-3%.