Studiu Reveal Marketing Research realizat la comanda Brand Management: Românii cheltuiesc mai mulți bani în mall-uri în 2024
Reveal Market Resources, studiul nr. 157
Cel mai recent studiu Reveal Marketing Research realizat la comanda Brand Management și-a propus să afle mai multe detalii despre cât timp petrec românii la mall și câți bani cheltuiesc, urmărind diferențe în comportamentele acestora comparativ cu studiul similar derulat anul trecut.
- Românii cheltuiesc cu 9% mai mulți bani într-o vizită la mall, respectiv 327 de lei
- Cei din Generația X cheltuiesc cele mai mari sume: 346 de lei per vizită la mall
- Durata medie a unei vizite la mall a crescut cu peste 9%, la 142 de minute
București, 13 iunie 2024. Suma medie cheltuită de români la o vizită în mall-uri a crescut cu 9% față de 2023, ajungând la 327 de lei. Generația X (cei născuți între 1965 și 1980) cheltuiește cea mai mare sumă pe vizită, în medie 346 de lei, în timp ce generația Z (cei născuți între 1997 și 2012) cheltuiește cea mai mică sumă, de 293 de lei. Datele sunt incluse într-un studiu de piață realizat de Brand Management, liderul pieței de indoor advertising și prima companie de profil ale cărei servicii au acoperire la nivel național.
„Studiul de piață reflectă tendințele pieței și obiceiurile consumatorilor români, fiind o expresie calitativă a Trafic5, indicatorul lansat în acest an de Brand Management pentru a măsura apetitul românilor pentru cumpărături în malluri. Acest studiu este extrem de util atât pentru noi, ca lideri ai segmentului de indoor advertising din România, cât și pentru marketeri și branduri, oferindu-le date demografice si de comportament pe care altfel nu le-ar putea obține. În plus, Brand Management se pregătește pentru digitalizarea relației cu clienții printr-un proiect pe care intenționăm să îl lansăm în viitorul apropiat”, a declarat Laurențiu Jiga, CEO și fondator al companiei Brand Management.
Studiul arată că 59% dintre respondenți merg la mall cel puțin o dată pe săptămână. În rândul generației Z, acest procentaj este chiar mai mare, ajungând la 70%. De asemenea, 31% consideră că orice zi a săptămânii este potrivită pentru o vizită, atitudine întâlnită mai des în rândul celor care merg frecvent la mall (42%).
Precedentul studiu pe aceeași temă, publicat în luna mai a anului 2023, a arătat că timpul mediu pe care îl petreceau românii într-o vizită la mall era de 130 minute. În acest an, durata medie a unei vizite la mall a crescut cu 9,2%, la 142 de minute, fiind semnificativ mai mare pentru Generația Z, care petrece în medie 174 de minute.
Femeile petrec, în medie, 151 de minute la mall, comparativ cu 133 de minute în cazul bărbaților. De asemenea, 60% dintre cei care merg la mall sunt căsătoriți, 16% sunt angajați într-o relație, iar 15% sunt single.
„Într-o piață dinamică și în continuă schimbare, studiile precum cel realizat în parteneriat cu Reveal Marketing Research sunt esențiale, pentru a ghida brandurile spre clienții lor. Astfel de cercetări nu doar că ne oferă date concrete despre comportamentul consumatorilor, dar ne și ajută să înțelegem mai bine tendințele și preferințele acestora. Astfel, putem să adaptăm strategiile de vânzări și să oferim soluții de publicitate indoor care răspund nevoilor actuale ale clienților noștri,” a declarat Georgian Drăghici, director de vânzări în cadrul Brand Management.
Trafic5 este un instrument care oferă Brand Management, brandurilor și marketerilor o imagine clară și completă a numărului de vizite la mall-uri. Acest indicator compilează o gamă largă de date, de la frecvența vizitelor într-un interval de timp specific, la durata acestora, motivele pentru care cumpărătorii merg la mall și multe altele.
Studiul de piață a fost realizat la comanda Brand Management de către Reveal Marketing Research și s-a desfăşurat online în perioada 10 – 19 mai 2024 pe un eşantion reprezentantiv de peste 800 de respondenți. Marja de eroare este de +/-3.5% la un nivel de încredere de 95%.
****
Despre Brand Management
Brand Management a fost fondată în 2004 și este prima companie din România care oferă servicii de indoor advertising la nivel național. Cu 20 de ani de experiență în implementarea de campanii publicitare, în centre comerciale și de business, Brand Management a dezvoltat operațiuni de indoor advertising atât în România, cât și în Bulgaria și Cehia, pentru companii din domenii precum tehnologie și telecomunicații, modă și bijuterii, financiar-bancar, FMCG, gestionând bugete dedicate indoor advertising de peste 130 milioane lei incluzând anul 2023.
Brand Management este prezentă în peste 150 de locații din România – Mall-uri, Hypermarket-uri și Business Centers – din primele 20 cele mai importante orașe. Compania asigură expunerea campaniilor indoor advertising în fața a peste 110 milioane de vizite pe lună, contorizate și comunicate de locații. Aproximativ 85% dintre clienţii companiei se află în portofoliul companiei încă din primii ani de activitate.
Despre Reveal Marketing Research
Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiză în peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede că cercetarea de piață reprezintă baza deciziilor corecte și a poziționării brandurilor. Soluțiile calitative și cantitative ajută de 16 ani companii din România și alte țări din Europa.
Reveal Market Resources, studiul nr. 157: Reveal Market Resources este un hub de date ce cuprinde studii gratuite date publicității, cu scopul de a susține piața de marketing și comunicare din România.