Românii AZI-STUDIU REVEAL MARKETING RESEARCH – Romanii sunt mai obositi dar mai relaxati (ANALIZA APRILIE-MAI)

Romanii AZI este un tracker dezvoltat de Reveal Marketing Research si functioneaza ca instrument de punere in context a cercetarilor de piata implementate pentru clientii din portofoliul companiei. El are loc lunar si reda aspecte de moment legate de romani, dar si evolutia lor in timp. Astfel, toate studiile pornesc de la intelegerea consumatorilor deoarece ei sunt dinamici, nu statici. Brandurile invata cum trebuie sa comunice cu publicul tinta, pornind de la emotiile si motivatiile dominante din societatea romaneasca din acea perioada. Metoda de colectare pentru proiect este CAWI (computer assisted web interview).

 

ANALIZA APRILIE-MAI

 

Dupa o perioada cu un nivel ridicat de furie (60% in aprilie 2020), scaderea incidentei acestei stari, alaturi de cea de energie/optimism este fireasca. Romanii se plaseaza astfel in luna mai inca intr-un moment de furie, dar mai temperata (51%, urmata pe locul II de oboseala si liniste, 38%, detasare de problemele din contextul actual).

 

IMPORTANT DE STIUT: Brandurile pot comunica in continuare invitand oamenii la dezbatere/implicare. Atentie! Creste predilectia catre analiza si oamenii sunt mai critici, apatici si mai greu de multumit.

A crescut importanta relatiilor sociale

Cresterea in importanta a relatiilor sociale (de la 11% la 23%) poate fi explicata si prin incetarea starii de urgenta si posiblitatea oamenilor de a se conecta cu ceilalti.

 

Ierarhia teritoriilor se pastreaza (fata de aprilie 2020), cu diferente nesemnificative intre depasirea obstacolelor si stabilitate/ responsabilitate.

 

IMPORTANT DE STIUT: Brandurile pot comunica mai mult acum pe teme precum familia, prietenia sau relatiile de cuplu, pentru ca ele cresc in importanta.  Este in continuare  un moment bun sa le arate oamenilor ca sunt alaturi de ei in depasirea obstacolelor.

 

Nevoia de stabilitate este pe primul loc

 

Rolul cumparaturilor este inca, in principal, legat de baza piramidei (nevoile de baza, siguranta). Cresc, insa, in importanta nevoile din varful piramidei. Acest lucru se intampla intr-o perioada in care multi oameni isi reiau activitatea si spera sa poata din nou cheltui si pentru altceva decat pentru produse de baza. Rolul de stima de sine este aproape la fel de importnt ca cel de siguranta.

 

IMPORTANT DE STIUT: Oamenii sunt acum deschisi sa compenseze pentru abtinerea de la cheltuieli din varful piramidei de pe parcursul starii de urgenta.

 

Membrii familiilor traditionale sunt cei mai nemultumiti de relatia pe care o au cu partenerul de viata

 

Observam cateva diferente semnificative in functie de profilul romanilor:

  • Cei mai plictisiti sunt tinerii fara partener (49% fata de 39% la nivel national)
  • Tinerii carieristi sunt cei mai multumiti vis-à-vis de starea lor generala de spirit (18% se declara foarte multumiti fata de 14% la nivel national). Tot ei declara ca au facut mai multe cumparaturi ce acopera nevoi de baza (51% fata de 41% la nivel national)
  • Depasirea obstacolelor este in top prioritati pentru familiile moderne (43% fata de 36% la nivel national). Acestia au facut mai multe cumparaturi ce acopera nevoi din varful piramidei (41% fata de 33% la nivel national)
  • Cei din familiile traditionale sunt cei mai nemultumiti de relatia pe care o au cu partenerul de viata (15% se declara nemultumiti fata de 11% la nivel national)
  • Maturii fara partener sunt cei mai linistit si calmi (9% fata de 4% la nivel national). Ei au facut mai multe cumparaturi ce acopera nevoia de stima (52% fata de 40% la nivel national)
  • Pentru seniorii pensionari, mentinerea relatiilor sociale este mai importanta decat pentru ceilalti (33% fata de 23% la nivel national)

 

 

Studiul este reprezentativ national urban, completat de 1010 de respondenti (in lunile aprilie si mai) si marja de eroare este de +/-3%.

 

Date

iunie 2, 2020

Category

Blog, Revealing Trends