Romanii AZI – Studiu Reveal Marketing Research – O scadere a energiei in timpul concediilor, exprimata prin mai mult calm si mai putina motivatie, dar si mai putina furie (ANALIZA APRILIE-SEPTEMBRIE)

Mediul urban:

 

In luna septembrie are loc o usoara scadere a emotiior corespunzatoare teritoriului emotional al furiei si fricii, de la 61% la 58%, mai ales datorita scaderii nervozitatii de la 6% la 2%, ca parte din acest teritoriu emotional.

 

Mediul rural:

 

In luna septembrie are loc una dintre cele mai mari scaderi, procentul de oameni care se considera mai degraba furiosi si speriati ajunge de la 73% in august la 64% in septembrie. Asta se intampla mai ales datorita ingrijorarii, care a scazut de la 23% la 17% si a frustrarii, care a scazut de la 11% la 6%. Totusi, avem si o crestere a unei emotii negative din acest teritoriu, anume cea a nelinistii, care a crescut de la 12% la 17%. Fata de luna august, in septembrie in mediul rural a mai scazut starea de calm, relaxare de la 8% la 4%.

 

Cea mai resimtita emotie este in continuare ingrijorarea – 21% urban, 17% rural, mai ales relevanta pentru Tinerii profesionisti (27%) din mediul urban si pentru Seniorii pensionari (27%). Seniorii pensionari sunt, totusi, cu 9% mai putin ingrijorati decat erau in luna august. In mediul rural, Tinerii profesionisti sunt nervosi (25%), cel mai mare procent de pe acest teritoriu.

 

 

IMPORTANT DE STIUT

 

In a sasea luna a acestui barometru constatam ca se pastreaza corespondenta dintre starea de furie/ panica si lipsa satisfactiei. Opusul este si el adevarat, cresc furia si panica pentru grupurile sociale si in lunile in care acestea sunt mai putin satisfacute cu aspectele de baza ale vietii.

 

Cele mai mari oscilatii se pot observa, in continuare, in cadrul mediului rural, care, in luna septembrie “sta mai bine” legat de urmatoarele aspecte: stare de spirit, cariera si locul de munca, venituri (crestere de la 37% la 48%), sanatate si fitness (crestere de la 53% la 67%, depasind mediul urban care a ramas la 60%).

 

Cu toate astea, satisfactia fata de venituri este in continuare mai scazuta in mediul rural (48%) fata de mediul urban, unde e constanta fata de luna august (55%). In mediul urban satisfactia in luna septembrie fata de diverse aspecte ale vietii este per total constanta, cu doar 1% mai mare, explicata si de scaderea relativ mica (3%) a starii de furie si panica.

 

 

 

 

 

 

Relatiile sociale si unitatea, cele mai importante pentru tinerii romani din mediul urban.

In mediul rural apar fluctuatii mai mari ale prioritatilor decat in mediul urban

 

 

O luna mai calma decat august din punctul de vedere al prioritatilor romanilor, cu scadere (in medie) mica a teritoriului schimbarii & depasirii obstacolelor in mediul urban (de la 38% la 35%). Apare o usoara crestere a teritoriului armoniei, de la 30% la 33%.

 

In mediul rural, are loc o scadere mai abrupta a teritoriului schimbarii & depasirii obstacolelor, de la 30% la 21% in septembrie. Segmentul cel mai ambitios in mediul urban este cel al Tinerilor fara partener, cu 49% care prioritizeaza schimbarea, fata de 46% in luna august si fata de media din septembrie de 35%.

 

In mediul rural, cel mai ambitios si orientat spre schimbare segment este reprezentat tot de Tinerii profesionisti, de data asta cu doar 25% care au ales schimbarea ca prioritate, fata de media de 21%, cu o scadere fata de acelasi segment de 40% (de la 67% in august).

 

Teritoriul cel mai important in septembrie pentru Tinerii profesionisti este cel al armoniei si relatiilor de prietenie, care a atins 50%. Interesant de observat faptul ca cel mai constant segment observat pana acum, inclusiv comparativ intre urban si rural este reprezentat de Familiile moderne. In cadrul lor, schimbarea este o prioritate pentru 36% dintre cei din mediul urban si 30% dintre cei din mediul rural.

 

Diferente intre segmente:

 

Cel mai ambitios segment din mediul urban: Tinerii singuri (46%).

 

Cea mai mare schimbare din mediul rural: Tinerii profesionisti – importanta schimbarii scade cu 42% (de la 67% in august la 25% in septembrie).

 

 

 

IMPORTANT DE STIUT:

 

Usoara scadere a temerilor si calmul observat la nivelul emotiilor evaluate se afla in stransa legatura si cu o scadere a ambitiei si dorintei de schimbare si o crestere a importantei socialului. Mediul rural isi revine usor din temeri, cu procente mai mari acordate importantei armoniei si prieteniei, fata de cresterea constanta a stabilitatii din lunile trecute.

 

Cel mai constant segment este reprezentat de Familiile moderne, cu variatii mici de la o luna la alta si diferente mici intre urban si rural. Asta inseamna ca, brandurile se pot baza pe acesta mai mult decat pe altele in perioade de criza si pe faptul ca acesta va avea pareri si comportamente cu putine schimbari, mai usor de anticipat.

 

Cei mai ambitiosi si cheltuitori (cum am vazut lunile trecute) sunt Tinerii profesionisti, dar ei sunt mult mai instabili, cel putin cei din mediul rural – singurul segment in cadrul caruia se vad oscilatii de peste 40% de la o luna la alta.

 

Schimbare: in luna septembrie romanii cheltuiesc mai mult pentru a-si satisface nevoi din partea de sus a piramidei!

 

Oamenii percep cheltuieli usor mai mici pentru nevoile din partea de jos a piramidei (medicamente, suplimente) si mai mari celor asociate nevoilor din varful piramidei – vacante, calculatoare & electrocasnice.

 

In medie, cosul de cumparaturi se schimba in septembrie putin mai mult, cu usoare cresteri in randul categoriilor de produse asociate cu nevoi din varful piramidei. Cele mai cheltuitoare segmente, in mediul urban sunt Familiile moderne si Familiile traditionale (care au cheltuit mai mult si pe concedii in luna asta, celelalte segmente mergand in medie in concediu mai degraba in lunile precedente).

 

In mediul rural, cele mai cheltuitoare segmente au fost tot Familiile moderne, dar alaturi de Tinerii profesionisti.

 

Familiile moderne sunt constante nu doar ca prioritati, ci si ca mod de a-si cheltui veniturile, avand fluctuatii mici.

 

 

 

 

 

 

Diferente intre segmente:

 

In mediul urban, familiile moderne au cheltuieli semnificativ mai mari decat media pentru Cadouri (41% fata de media de 31%), Mobilier si decoratiuni pentru casa (31% fata de 23%).

 

In mediul rural, 67% au cheltuit peste strictul necesar pe Calatorii/vacante si 75% (fata de media de 24%) au considerat ca au cheltuit mai mult pe Carti decat media (46% in mediul rural).

 

 

IMPORTANT DE STIUT:

 

Oboseala si pierderea elanului din luna trecuta vin si cu o scadere a cheltuielilor pentru nevoile de baza (temeri reduse) si o crestere a celor asociate nevoilor din varful piramidei.

Familiile moderne, cele mai constante in stari si comportamente din aprilie si pana acum, inca se bucura de vacante in luna septembrie.

 

Brandurile se pot baza pe familiile moderne si pe consecventa lor, atat in prioritati, cat si in consum, in viitoare situatii de criza.

 

 

Despre barometrul Romanii AZI

 

Romanii AZI este un barometru dezvoltat de Reveal Marketing Research si functioneaza ca instrument de punere in context a cercetarilor de piata implementate pentru clientii din portofoliul companiei. El are loc lunar si reda aspecte de moment legate de romani, dar si evolutia lor in timp.

 

Astfel, toate studiile pornesc de la intelegerea consumatorilor deoarece ei sunt dinamici, nu statici. Brandurile invata cum trebuie sa comunice cu publicul tinta, pornind de la emotiile si motivatiile dominante din societatea romaneasca din acea perioada.

 

Metoda de colectare pentru proiect este CAWI (computer assisted web interview).

 

Studiul este reprezentativ national urban si rural, completat de 1017 respondenti (in luna septembrie) si marja de eroare este de +/-3%.
Date

septembrie 30, 2020

Category

Blog, Revealing Trends, Studies