Cum arată profilul votanților PNL? Analiză Reveal Marketing Research pe baza ediției speciale a barometrului Românii AZI: Politic

În condițiile ultimului an în care targeturile piețelor au devenit tot mai fragmentate, fiecare segment căpătând un caracter din ce în ce mai antagonic în raport cu celelalte segmente, Reveal Marketing Research își propune să realizeze o analiză a evoluției emoționale, a priorităților și a atitudinilor sociale ale principalelor bazine electorale.

 

Dacă majoritatea studiilor se concentrează asupra anticipării rezultatelor electorale sau a nivelului de prezența la vot, ediția specială a barometrului Românii AZI își dorește să surprindă și să înțeleagă care sunt cele mai potrivite metode de comunicare cu aceste segmente electorale. Barometrul Romanii AZI este un instrument dezvoltat de Reveal Marketing Research care monitorizează, începând cu luna aprilie, axa emoțiilor și a priorităților românilor în contextul actual.

 

Primul bazin electoral prezentat în această analiză este cel al votanților Partidului National Liberal (PNL), urmând ca în edițiile viitoare să fie publicate și celelate profiluri ale alegătorilor pentru principalele partide politice din România.

 

Profilul motivațional al votanților PNL. Ce îi motivează pe votanții PNL și cum sunt aceștia comparativ cu media? (ANALIZĂ AUGUST-NOIEMBRIE)

 

  • Cu până la 8% mai orientați către Depășirea obstacolelor și schimbare decat media populației
  • Cu până la 6% mai puțin orientați către Relații sociale și unitate
  • Cu până la 6% mai puțin orientați către Stabilitate, responsabilitate și credință
  • În ceea ce privește teritoriul perfecționării și puterii, nu sunt diferențe semnificative față de media națională

 

Află ce votanți sunt mai orientați către schimbare! PNL sau USR-Plus? (în ediția urmatoare)

 

Votanții PNL din ultimele luni – august-noiembrie, sunt diferiți de media populației pentru că acordă o importanță mai mare reușitei personale și schimbării/ evoluției, cu până la 8% față de media populației.

 

Teritoriile orientate către colectivitate – Relații sociale și unitate și Stabilitate, responsabilitate, sunt mai puțin importante pentru ei, cu până la 6% în ambele cazuri.

 

 

Profilul emoțional al votanților PNL. Cum cred votanții PNL că se simt românii? Cum diferă percepția votanților PNL comparativ cu media? (ANALIZĂ APRILIE-NOIEMBRIE)

 

  • Cu pâna la 9% mai motivați și mai bucuroși decât media
  • Cu până la 4% mai obosiți și mai dezamăgiți decât media
  • Pe teritoriul furiei și panicii, nu sunt diferențe semnificative față de media națională.
  • În ceea ce privește relaxarea, nu sunt diferențe semnificative fata de media națională

 

 

Votanții PNL din ultimele luni – august-noiembrie, sunt diferiți de media populației prin faptul că și consideră că românii sunt mai motivați și mai bucuroșicu 9% mai mult decât media.

 

Afla ce votanți cred că românii sunt mai nervoși și mai furioși! Cei care voteaza PNL sau cei care voteaza USR-Plus? (în editia urmatoare)

 

Totodată, când e vorba de a ghici emoțiile negative ale românilor, votanții PNL considerau în august că românii au fost mai obosiți și mai dezamăgiți – cu 4% mai mult decât media.

 

34% dintre Tinerii profesioniști consideră că românii sunt dezamăgiți, obosiți în septembrie, față de media de 25%. Familiile moderne consideră acest lucru în proporție de 33%.

 

În continuare, versiunea clasică a barometrului Românii AZI ne răspunde la mai multe întrebări despre emoțiile, prioritățile și comportamentul de consum al românilor, într-o analiză comparativă asupra lunilor aprilie-noiembrie.

 

Metodologie si univers de cercetare

Studiul a fost realizat pe un eșantion național – rural și urban, în rândul persoanelor digitalizate. Metoda de colectare a fost CAWI – chestionar auto-aplicat online de 1015 respondenți (în luna noiembrie). Marja de eroare: +/-3%.                                                 

 

Structura eșantionului

 

Milenialii (10% din totalul populației, 9% urban, 12% rural) – 18-30 ani, singuri, fără copii, studii superioare sau încă studiază, din toate categoriile de venit.

Tinerii profesioniști (7% din totalul populației, 6% urban, 7% rural) 25-35 ani, căsătoriți sau într-o relație stabilă, fără copii, Educație superioară, venituri medii-mari – peste 2000 lei/ membru de familie.

Familiile moderne (22% din totalul populației, 25% urban, 18% rural) – 25-44 ani, căsătoriți/ divorțați, cu copii până în 14 ani în gospodărie, studii medii-superioare, venituri medii-mari – peste 2000 lei/ membru de familie.

Familiile tradiționale (25% din totalul populației, 17% urban, 34% rural) – 30-54 ani, căsătoriți, cu copii sub 18 ani în gospodărie, studii primare-medii, venituri mici-medii – sub 2000/ membru de familie.

Maturii fără partener (12% din totalul populației, 12% urban, 11% rural) – 35-55 ani, singuri, fără copii, din toate categoriile de venit și educație.

Seniorii pensionari (24% din totalul populației, 30% urban, 18% rural) – 55+ ani, căsătoriți, Cu copii, dar fară copii sub 18 ani în gospodărie, din toate categoriile de venit și educație.

 

Despre barometrul Românii AZI

Românii AZI este un barometru dezvoltat de Reveal Marketing Research și funcționează ca instrument de punere în context a cercetărilor de piață implementate pentru clienții din portofoliul companiei. El are loc lunar și redă aspecte de moment legate de români, dar și evoluția lor în timp. Astfel, toate studiile pornesc de la înțelegerea consumatorilor deoarece ei sunt dinamici, nu statici. Brandurile învață cum trebuie să comunice cu publicul țintă, pornind de la emoțiile și motivațiile dominante din societatea românească din această perioadă. În luna noiembrie, barometrul pune în context, inclusiv opțiunile politice.

Date

noiembrie 19, 2020

Category

Blog, Revealing Trends, Studies

wpChatIcon