Cel mai recent studiu realizat de Reveal Marketing Research ne ofera o imagine asupra nivelului de fericire al romanilor, studiul fiind lansat in cea mai potrivita zi, Ziua Internationala a Fericirii, sarbatorita pe 20 Martie.

57% DIN ROMANI SE DECLARA FERICITI!

Din datele obtinute pe un esantion reprezentativ la nivel national vedem ca 6 din 10 romani se declara fericiti, in conditiile in care intrebarea evalua gradul de fericire generala a acestora.

MAI FERICITI LA MUNCA DECAT ACASA!

Constrastant insa este faptul ca atunci cand discutam despre nivelul de fericire la job, mai multi romani se simt mai bine la locul de munca decat acasa (70% fiind fericiti sau foarte fericiti la actualul loc de munca). Acest lucru se explica prin faptul ca evaluarea fericirii in cazul jobului ia in considerare doar un numar limitat de elemente si beneficii rationale pe care un om le bifeaza ca fiind sau nu indeplinite, si anume: nivelul salarial, relatia cu colegii si relatia cu angajatorul.

Bifarea acestor elementele contribuie la un grad ridicat al satisfactiei personale. La pol opus, in momentul in care fericirea tine de viata in afara orelor de program, observam ca lista de bifat devine mai lunga, mai emotionala, continand atat elemente de evaluare a interactiunii cu alte persoane, cu familia, identitatea personala si spiritualitatea, precum si raportul munca-timp liber.

Din acest motiv, nivelul de fericire scade pe masura ce individual isi extinde lista nevoilor si realizeaza dificultatea cu care reuseste sa o parcurga.

FEMEI MAI OPTIMISTE SI BARBATI MAI INGRIJORATI

Deja societatea care militeaza pentru egalitatea intre sexe, realitatea inca arata diferentele de gandire intre femeile mereu optimiste, care transmit pozitivitate celor din jur, responsabile mai degraba cu suportul emotional al celorlalti si barbatii, inca vizibil coplesiti de grijile vietii cotidiene, de neajunsuri si de dorinta de a asigura o viata implinita familiei.

 

CEL MAI FERICIT ROMAN

Profilul celui mai fericit roman este mai degraba cel al femeii de 30-35 ani, din mediul urban, casatorita, cu educatie si venit mediu si cu cel putin un copil in gospodarie. Daca analizam profilul celui mai fericit barbat, acesta are peste 35 ani, locuieste in mediul urban, are educatie si venit ridicate, este familist, cu copii.

La pol opus, putem observa ca persoanele care locuiesc de obicei in mediul rural, au mai degraba o atitudine nefericita fata de nivelul de trai, coroborat cu un nivel redus al veniturilor si educatiei. In acelasi timp, daca pentru femei numarul de copii contribuie la cresterea nivelului de satisfactie personala, un numar ridicat de copii in gospodarie, in cazul barbatilor, pune o si mai mare presiune pe aceasta, in calitate de principal aducator de venit in gospodarie.

“Macar am familia langa mine!” Auzim de multe ori acest lucru si asta ar trebui sa transmita pozitivism si un nivel ridicat de implinire (insasi ideea de a avea familia alaturi), insa este asociata sentimentului de resemnare, atunci cand simti ca iti fuge totul de sub picioare.

“Familia este go-to-moment-ul individului, iar asta nu il face neaparat mai fericit, cat ii da putere sa mergi mai departe, in cautarea fericirii. Ca individ insa, este mai probabil ca un raport optim intre relatii interpersonale – timp personal – clipe de visare si relaxare – hobbyuri – spiritualitate, sa-l determine sa se declare fericit” – declara Silvia Luican, Executive Director, Reveal Marketing Research.

Studiul a fost realizat pe un esantion reprezentativ national de 1.008 de persoane fizice, cu varsta peste 18 ani, prin metodologia CATI (Computer Assisted Telephonic Interviews) in perioada 05 – 16 Martie 2018.